Tavataan taas Sodankylässä! | Ammattiliitto Pro

Tavataan taas Sodankylässä!

4.12.2019 klo 07:52

Ammattiliitto Pro on jo kolmatta kertaa Sodankylän elokuvajuhlien eli Midnight Sun Film Festivalin yhteistyökumppani. – Sodankylän elokuvajuhlat on yksi Suomen parhaimmista kesäjuhlista, puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta hehkuttaa.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro on Sodankylän elokuvajuhlien eli Midnight Sun Film Festivalin pääyhteistyökumppani ainoana ammattiliittona jo kolmantena vuonna peräjälkeen.

– Olemme tavattoman tyytyväisiä siihen, että Sodankylän elokuvafestivaali jatkaa yhteistyötä kanssamme, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen hymyilee.

– Ammattiliitto Pro on loistava yhteistyökumppani. Olemme harjoitelleet kaksi vuotta ja tänä vuonna syvennämme ja kehitämme yhteistyötämme. Toivomme, että asiakaskuntamme laajenee yhteistyön kautta, elokuvajuhlien toiminnanjohtaja Ari Lehtola jatkaa.

Pro on 10.–14. kesäkuuta 2019 mukana festivaaleilla omalla teltallaan ja järjestää viikon aikana paneelikeskustelun sekä muuta toimintaa.

Perinteinen elokuvafestari kerää yhteen elokuvan ystävät

Sodankylän elokuvajuhlat on tunnelmaltaan yksi maailman ainutlaatuisimmista festivaaleista ja järjestettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1986. Keskiyön auringon alla kohtaavat maailman kuuluisimmat elokuvaohjaajat, uuden elokuvan nousevat nimet, kansainvälinen yleisö ja tavallinen kadunmies välittömässä ja lämpimässä ilmapiirissä. Tätä festivaalia leimaa ennen kaikkea rakkaus elokuvaan.

Elokuvia näytetään neljässä esityspaikassa ympäri vuorokauden. Vuorokaudenajalla ei ole merkitystä, aurinko paistaa yhtä kirkkaana astuipa yleisö ulos esityksestä kello neljältä aamulla tai iltapäivällä.

Joka vuosi festivaalilla vierailee myös maailman parhaita uusien elokuvien ohjaajia, elokuvan ammattilaisia Suomesta ja muualta maailmasta.

Lue lisää elokuvajuhlista.

Katso Sodankylän elokuvajuhlien kuulumisia viime vuodelta.