Tule Pron kesätapahtumiin | Ammattiliitto Pro

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro on mukana kesätapahtumissa ympäri Suomen kesäkuusta elokuuhun. Tule moikkaamaan meitä teltalle! Alueelliset kesätapahtumat löydät myös tapahtumakalenterista.

Sodankylän elokuvajuhlat kesäkuun yöttömässä yössä

Pro osallistuu Sodankylän elokuvajuhlille 12.–16. kesäkuuta. Pron jäsenkorttia näyttämällä saat ilmaislippuja osaan elokuvista. Festarikävijät ovat tervetulleita teltalle keskustelemaan työelämäteemoista Pron asiantuntijoiden ja aktiivien kanssa ja voivat samalla ottaa itsestään muistoksi polaroid-kuvan.

Perjantaina Pron keskustelutilaisuudessa puhutaan oikeudenmukaisuudesta kello 13–14 pienessä teltassa. Keskustelijoina paneelissa ovat Pron puheenjohtaja Jorma Malinen, elokuvaohjaaja Miia Tervo, elokuvaohjaaja Anssi Mänttäri ja näyttelijä Elina Knihtilä. Paneelin vetää toimittaja Iida Simes.

Lue lisää Sodankylästä ja tule moikkaamaan meitä teltalle!

Pro tukee yhdenvertaista ja syrjimätöntä työelämää Pride-viikolla

Keskusjärjestöjen yhteisessä aamiaistilaisuudessa kuullaan tiistaina 25. kesäkuuta, kuinka voimme varmistaa kaikille yhdenvertaisen työpaikan niin lainsäädännön kuin työkulttuurin avulla. Tapahtuma järjestetään Helsingin Tiedekulmassa, osoitteessa Yliopistonkatu 4. Ilmoittaudu 17. kesäkuuta mennessä.

Järjestämme Pro Pride After Work – voitko olla työpaikalla oma itsesi? -tilaisuuden torstaina 27. kesäkuuta kello 16–18 Hello Stranger -ravintolassa, osoitteessa Vilhonkatu 6. Osallistujilta toivotaan tarjoilun järjestämisen vuoksi ilmoittautumista 20.6. mennessä tästä. Samalla julkaistaan Pron yhdenvertaisuuskyselyn tulokset, vastaamaan pääset tästä.

Lauantaina olemme palkansaajien keskusjärjestöjen kanssa Pride-kulkueessa. Kokoonnumme Senaatintorille kello 11 alkaen ja kulkue lähtee liikkeelle kello 12. Tunnistat meidät Pron kylteistä. Kulkue päättyy Kaivopuistoon, jossa järjestetään Helsinki Pride -puistojuhla kello 14–18.

SuomiAreena heinäkuussa haastaa keskustelemaan koulutuksesta

Ammattiliitto Pro on taas mukana SuomiAreenalla 15.–19. heinäkuuta omalla teltallaan esittelemässä Työelämän ajokorttia toiselle ja kolmannelle asteelle.

Tule keskiviikkona 17. heinäkuuta Pron Työllistymisen ytimessä – jääkö Suomi jälkeen osaamisen tunnistamisessa? - keskustelutilaisuuteen kaupungintalon pihalle kello 11.30–12.30. Sitran vanhemman neuvonantaja Tapio Huttulan grillissä ovat Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen, kansanedustaja Matias Marttinen ja Turun AMK:n rehtori Vesa Taatila. Voit katsoa tilaisuuden myös SuomiAreenan sivuilta.

Oulun QStockissa pyöritetään onnenpyörää

Pro on mukana Oulun QStockissa 26.–27. heinäkuuta omalla teltallaan festarialueella. Teltalla voit kysyä Turvan vakuutuksista tai mieltä askarruttavista työelämäkysymyksistä onnenpyörän pyörittämisen lomassa. Palkintona on paikallisten yhteistyökumppaneiden tuotteita.

Lue lisää QStockista.

Saman viikonlopun aikana Pron motoristit kurvaavat Hattulaan.

Jyväskylän Nesterallissa tavataan elokuussa

Ammattiliitto Pro on mukana Jyväskylän Nesterallissa 1.–3. elokuuta omalla kontillaan kävelykadulla keskellä Jyväskylää Kauppakadun ja Asemakadun kulmassa. Kontilla päivystäviltä asiamiehiltä ja aktiiveilta voit kysyä työelämäasioista, jäseneduista ja päivittää omat tietosi tai liittyä jäseneksi. Vakuutusyhtiö Turva arpoo päivittäin go pro -kameran. Jaossa on myös muun muassa Pro-ämpäreitä ja Pandan lakua.

Tule piipahtamaan Pron pisteellä! Lue lisää rallista.