Tutustu prolaisiin eduskuntavaaliehdokkaisiin | Ammattiliitto Pro

Tutustu prolaisiin eduskuntavaaliehdokkaisiin

9.4.2019 klo 11:20

Suomalaisista äänioikeutetuista 1,2 miljoonaa on äänestänyt ennakkoon eduskuntavaaleissa. Jos et ole vielä valinnut omaa ehdokastasi, tutustu prolaisiin ehdokkaisiin.

Pro Uutiset

Tänään tiistaina 9. huhtikuuta on eduskuntavaalien viimeinen ennakkoäänestyspäivä. Suomalaisista äänioikeutetuista 29,2 prosenttia eli 1,2 miljoonaa oli äänestänyt ennakkoon. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 14. huhtikuuta.

Ehdolla eduskuntavaaleissa on 32 prolaista kaikista vaalipiireistä Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Katso ennakkoäänestyspaikat

Miksi äänestää prolaista ehdokasta?

Jokainen kansanedustaja tekee työnsä omista lähtökohdistaan käsin. Ehdokkaan taustalla on merkitys siinä, mitkä asiat hänestä ovat tärkeitä, mihin on kiinnitettävä huomioita ja mihin kukin haluaa ohjata yhteisiä varoja.

Uskomme Prossa, että vaaleissa ehdolla oleva liittomme jäsen havaitsee herkemmin ne tarpeet, joita myös muilla asiantuntijoina ja esimiehinä työskentelevillä on.

Prolainen kantaa todennäköisesti voimakkaammin huolta niistä asioista, joilla valtio voi mahdollistaa yritysten toimintaedellytyksiä ja vahvistaa työllistämistä. Prolainen seuraa tarkemmin alansa koulutustarpeiden kehittymistä. Lisäksi prolainen etsii keinoja koulutus-, perhe- ja hoivapalveluiden kehittämiseksi niin, että ne ovat joustavasti yhteensovitettavissa myös yrityselämässä työskentelevien arjessa.

Siinä on järkeä, että prolainen valitsee prolaisen.

Lue lisää prolaisista ehdokkaista ja heidän kannoistaan.

Tutustu Pron hallitusohjelmatavoitteisiin.