Uudet prolaiset tuovat joulumieltä vähävaraisille lapsiperheille | Ammattiliitto Pro

Uudet prolaiset tuovat joulumieltä vähävaraisille lapsiperheille

10.11.2017 klo 17:14

Ammattiliitto Pro lahjoittaa jokaisesta 13.11.–15.12.2017 välisenä aikana Prohon liittyneestä uudesta jäsenestä kaksi euroa Hope ry:lle. Sitoutumaton kansalaisjärjestö hankkii kertyneillä varoilla joululahjoja ja -ruokaa varattomille lapsiperheille.

– Haluamme tuottaa hyvää joulumieltä ja mahdollistaa vuoden lopun juhlan myös vähävaraisille suomalaisille lapsiperheille, kertoo kehittämispäällikkö Annemarje Salonen Prosta.

– Joulu on varsinkin lapsille tärkeää yhdessäolon aikaa, johon kuuluvat lahjat ja ruoat. Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tähän. Ajattelimme, että samalla kun Prohon liittyvä tekee hyvän teon itselleen – hyötyy monella tapaa jäsenyydestä – hän voisi tuoda myös joulumieltä. Valitsimme Hope ry:n yhteistyökumppaniksemme järjestön arvojen ja näyttöjen vuoksi.

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton järjestö, joka perustettiin vuonna 2009. Järjestö haluaa synnyttää konkreettisen hyvän kierteen ja antaa lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Järjestö kerää ja kierrättää tavara- ja vaatelahjoituksia, tukee lasten ja nuorten harrastuksia sekä tuottaa iloa vapaa-ajan elämyksillä parissakymmenessä suomalaisessa kaupungissa.