Vakuutusväen Liitto selvittää yhdistymistä Pron kanssa | Ammattiliitto Pro

Vakuutusväen Liitto selvittää yhdistymistä Pron kanssa

3.3.2020 klo 09:09

VvL:n edustajisto päätti maanantaina 2. maaliskuuta jatkaa selvitystyötä, jonka tavoitteena on fuusioituminen Ammattiliitto Pron kanssa. Pron puheenjohtaja Jorma Malinen on ilahtunut VvL:n ratkaisusta.

Pro Uutiset

- Toteutuessaan liittofuusio mahdollistaa meille merkittävästi voimakkaamman finanssi- ja vakuutusalan jäsenten edunvalvonnan, kun muu finanssisektori on jo pääsääntöisesti Prossa, Malinen sanoo.

Aikataulu on tiukka, mutta riittävä

- Aloitamme välittömästi yksityiskohtaiset neuvottelut VvL:n kanssa toimintojen yhteensovittamiseksi esimerkiksi edunvalvonnan, järjestö- ja koulutustoiminnan sekä henkilöstön osalta. Tavoitteena on, että VvL fuusioituu Prohon vuoden vaihteessa.

Malisen mielestä selvitystyöhön on hyvä lähteä, koska jäsenten edunvalvonta on kummallakin liitolla keskeisessä asemassa.

- Vahvalla yhteisellä näkemyksellä, jossa työtä tehdään jäsenten parhaaksi, saavutamme molempia liittoja tyydyttävän ratkaisun. Tästä on hyvä edetä yhdessä eteenpäin.

Mikä Vakuutusväen Liitto

Vakuutusväen Liitto VvL ry on vakuutusalan asiantuntijoiden ammattiliitto, joka neuvottelee ja sopii vakuutusalan yleissitovan työehtosopimuksen. Työehtosopimuksen piirissä ovat kaikki vahinkovakuutus-, henkivakuutus- ja eläkevakuutusyhtiöissä, eläkesäätiöissä, eläkekassoissa, vakuutusalan it-palveluyrityksissä sekä meklari- ja franchising-yrityksissä työskentelevät. Liittoon kuuluu 8 000 jäsentä.

Liitto on perustettu 27.3.1945.

Vakuutusväen Liitto on Toimihenkilöjärjestö STTK:n jäsen. Liitto on myös yksityisen palvelualojen maailmanlaajuisen järjestön UNIn ja Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskus SASKin jäsen.

Lue myös VvL:n uutinen Selvitystyö jatkuu Pron kanssa >>