Huijattiinko meitä eläkeratkaisussa? | Ammattiliitto Pro

Huijattiinko meitä eläkeratkaisussa?

4.3.2015 klo 10:47
| |

ProTV kysyi Työeläkevakuuttajat Telan toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimekseltä oliko Tilastokeskuksen asiantuntija oikeassa ja sumutettiinko neuvottelijoita väärillä tiedoilla. Vai oliko kenties tavoitteena saada lisää tuloja paikkaamaan kuntien ja valtion rahapulaa?

Pro TV /kuva Unionimedia

Työmarkkinajärjestöt neuvottelivat viime syksynä uuden työeläkeratkaisun, jonka perusteella eläkeiän alaraja nousee 63 vuodesta 65 vuoteen. Nyt Tilastokeskuksen tutkimuspäällikkö Anna-Maija Lehto on väittänyt julkisuudessa, että tätä ei olisi tarvinnut tehdä. Hänen mielestään suomalaisten eläkkeellesiirtymisikä on noussut suunnitelmien mukaan ja tavoite saavutettaisiin muutaman vuoden päästä ilman syksyn eläkeratkaisuakin.

ProTV kysyi Työeläkevakuuttajat Telan toimitusjohtaja Suvi-Anne Siimekseltä oliko Lehto oikeassa ja sumutettiinko neuvottelijoita väärillä tiedoilla. Vai oliko kenties tavoitteena saada lisää tuloja paikkaamaan kuntien ja valtion rahapulaa?

Katso Siimeksen haastattelu ProTV:stä.