Digitan toimihenkilöt ylityökieltoon maanantaina | Ammattiliitto Pro

Digitan toimihenkilöt ylityökieltoon maanantaina

15.2.2020 klo 11:20

Digitan toimihenkilöiden työehtosopimusalalle astuu voimaan 17.2.2020 klo 8.00 alkaen ylityökielto, joka on voimassa toistaiseksi. Tarkoituksena on työehtosopimusneuvotteluiden vauhdittaminen.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro on julistanut ylityökiellon Digitan toimihenkilöiden työehtosopimuksen soveltamisalalle maanantaista 17.2.2020 klo 8.00 alkaen. Ylityökielto on voimassa toistaiseksi.

Kielto koskee ylityön lisäksi lisätyön tekemistä, vapaa-ajalla työasioissa matkustamista sekä varallaoloa ja päivystystä, pois lukien vikapäivystys, jonka kattavuudesta ja toteuttamisesta pääluottamusmies neuvottelee työnantajan kanssa.

Työehtosopimuskausi päättyi 31.1.2020 ja Pro aloitti neuvotellut Digitan työehdoista Palvelualojen työnantajat Palta ry:n kanssa tammikuun lopussa. Pro on esittänyt työmarkkinoiden yleisen linjan mukaisia palkankorotuksia ja palkattoman työajan pidennyksen eli ns. kikyn poistamista myös Digitan toimihenkilöille. Työnantajan esitykset ovat poikenneet Pron esittämistä merkittävästi muun muassa palkankorotusten rakenteen ja työnantajan direktio-oikeuden kasvattamisen osalta.

Uusia neuvotteluaikoja ei ole sovittu.