GoExcellentissä yli 500 toimihenkilön ulosmarssi perjantaina puolilta päivin | Ammattiliitto Pro

GoExcellentissä yli 500 toimihenkilön ulosmarssi perjantaina puolilta päivin

23.12.2011 klo 11:33

Mielenilmaus vaikuttaa DNA:n ja TeliaSoneran asiakaspalveluun eri puolilla Suomea. Toimihenkilöt vaativat pikaista parannusta alihankintatalon henkilöstöpolitiikkaan.

Pro Uutiset/lähde: Ammattiliitton Pron lehdistötiedote

Puhelinpalveluja alihankintana tuottavan GoExcellentin toimihenkilöt viidellä paikkakunnalla marssivat ulos perjantaina puolilta päivin.

Pikaista kohennusta yhtiön henkilöstöpolitiikkaan vaativa mielenilmaus koskee GoExcellentin toimipisteitä, joissa tehdään töitä DNA:lle ja TeliaSoneralle.

Ulosmarssi vaikuttaa DNA:n ja TeliaSoneran myynnin tuen ja asiakaspalveluun Taivalkoskella, Lahdessa, Kouvolassa, Jyväskylässä ja Pietarsaaressa, kun mielenilmaukseen osallistuu yhteensä 550 toimihenkilöä. Eniten ulosmarssijoita on Lahdessa, missä ulos lähtee liki 290 ihmistä. Töihin väki palaa viimeistään joulun jälkeen.

Sopimusala-asiamies Seppo Lundgren Ammattiliitto Prosta kertoo GoExcellentin laiminlyöneen yt-yhteistoimintalakia, kun yrityksestä puuttuvat muun muassa henkilöstörekisteri sekä työhönottoon ja vuokratyövoiman käyttöön liittyvät periaatteet.

Lundgrenin mukaan esimerkiksi työaikakirjanpidossa ja sen luotettavuudessa on puutteita.

– Luottamusmies on pyytänyt parannusta tilanteeseen jo vuosia. Muutosta ei kuitenkaan ole saatu, joten ulosmarssi on välttämätön toimenpide työnantajan asenteen korjaamiseksi, Lundgren sanoo.