ICT-alalle syntyi neuvottelutulos, ylityökielto päättyy | Ammattiliitto Pro

ICT-alalle syntyi neuvottelutulos, ylityökielto päättyy

25.6.2020 klo 15:30

Ammattiliitto Pro ja PALTA ry saivat neuvottelutuloksen ICT-alan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta. Pron hallitus käsittelee neuvottelutuloksen ensi viikolla, minkä jälkeen sen sisällöstä tiedotetaan tarkemmin.

Ammattiliitto Pro ja Palvelualojen työnantajat PALTA ry saivat neuvottelutuloksen ICT-alan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta tänään, torstaina 25.6.2020. ICT-alan neuvottelukunta kokoontuu huomenna käsittelemään neuvottelutulosta. Pron hallitus käsittelee neuvottelutuloksen ensi viikolla.

Sopimuksen sisällöstä tiedotetaan, kun molempien neuvotteluosapuolten hallinnot ovat käsitelleet sen.

ICT-alalle kesäkuun alussa julistettu ylityökielto päättyy tänään kello 16.

ICT-alan toimihenkilöiden neuvotteluita on käyty marraskuusta 2019 lähtien, ja alan sopimukseton tila alkoi 1.2.2020. ICT-alan työehtosopimus toimihenkilöille on yleissitova, joten sitä noudatetaan kaikkiin toimihenkilöihin muun muassa teleoperaattoreilla, puhelinyhtiöissä, contact centereissä, verkonrakennus- ja ylläpitoyrityksissä sekä lisäksi muutamissa it-alan yrityksissä.