ICT-alan työriidassa sovintoehdotus | Ammattiliitto Pro

ICT-alan työriidassa sovintoehdotus

23.11.2017 klo 08:11

Valtakunnansovittelija on jättänyt Ammattiliitto Pro ry:lle ja Palvelualojen työnantajat Palta ry:lle sovintoehdotuksen. Osapuolet vastaavat torstaina 23.11.2017 kello 18.

Pro Uutiset

Valtakunnansovittelija Minna Helle on jättänyt Prolle ja Paltalle sovintoehdotuksen. Helle suosittelee osapuolille, että ne hyväksyisivät sovintoehdotuksen. Tilanteen pitkittyminen ei Helteen mukaan tuo lisää eväitä työriidan ratkaisuun. Työriidassa on kyse ICT-alan toimihenkilöiden palkka- ja työsuhteen ehdoista sekä muun muassa vuokratyön käytöstä.

Pron ICT-alan neuvottelukunta ja Pron hallitus kokoontuvat tänään iltapäivällä käsittelemään ehdotusta.

Pro ja Palta vastaavat sovintoehdotukseen torstaina 23.11.2017 klo 18 valtakunnansovittelijan toimistolla. Osapuolet voivat joko hyväksyä tai hylätä ehdotuksen.

Jos sovintoehdotus hyväksytään, ICT-alan ensi viikoksi ilmoitettu lakko peruuntuu. Jos sovintoehdotus hylätään, työtaistelutoimet alkavat maanantaina 27.11.2017.

- Sovittelun keinoin ei ole nyt tehtävissä enempää, Helle sanoo.

Pro on ilmoittanut ICT-alalle työnseisauksesta aikavälillä 27.11.2017 kello 6 – 1.12.2017 kello 23.59. Työnseisaus koskee mm. teleoperaattoreita.

Sovintoehdotuksen sisältö ei ole julkinen, ennen kuin vastaukset on annettu.