Irtisanottuja työehtosopimuksia Pron julkisella sektorilla – optiovuodet eivät toteudu | Ammattiliitto Pro

1.11.2019 klo 10:04

Optiovuodet jäävät käyttämättä Seminologien ja keinosiemennysasemien sekä Neuvonta-alan työehtosopimuksissa. Sopimukset kuuluvat Pron julkiselle sektorille.

Pro Uutiset

Seminologien ja keinosiemennysasemien työehtosopimus on irtisanottu päättymään 31.12.2019. Sopimuksen osapuolina ovat Ammattiliitto Pron jäsenyhdistys Maataloustoimihenkilöjärjestöjen Liitto MTJL  ja Palvelualojen työnantajat PALTA ry. Ensimmäinen neuvottelutapaaminen on 20.11 2019.

Neuvonta-alan runkosopimus on irtisanottu Ammattiliitto Pron osalta siten, että se päättyy 31.12 2019. Sopimuksen osapuolina ovat työntekijäjärjestöistä Ammattiliitto Pro, Agronomiliitto, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja työnantajaliitto Palvelualojen työnantajat PALTA. Ensimmäinen neuvottelutapaaminen on 12.11.2019.