A-Katsastus käynnistää katsastustoimintaa koskevat yt-neuvottelut | Ammattiliitto Pro

A-Katsastus käynnistää katsastustoimintaa koskevat yt-neuvottelut

12.11.2019 klo 13:58

A-Katsastus käynnistää katsastusliiketoimintaa koskevat yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat 275 työntekijää.

Pro Uutiset

A-Katsastus ilmoitti eilen 11. marraskuuta käynnistävänsä katsastusliiketoimintaa koskevat yhteistoimintaneuvottelut. Yhtiön tiedotteen mukaan yt-neuvotteluiden piirissä on 275 henkilöä, ja työvoiman vähennystarve vastaa alustavan arvion mukaan enintään 85 henkilötyövuotta.

Yritys perustelee katsastusliiketoimintaa koskevia yt-neuvotteluita katsastustoiminnan kilpailukyvyn säilyttämisellä ja toimintaympäristön muutoksilla, joihin se pyrkii vastaamaan keskittämällä ja kehittämällä verkostoaan. A-Katsastuksen pääluottamusmies Heikki Haapanala kertoo, että neuvottelut aloitetaan ensi maanantaina 18. marraskuuta.

Yhteistoimintaneuvottelut eivät koske kuljettajantutkinto- ja lupa-asioita hoitavaa Ajovarmaa, katsastuksen tukitoimintoja eikä Veho Oy Ab:ltä siirtynyttä katsastusliiketoimintaa.