Kesätyöpaikat haussa nyt | Ammattiliitto Pro
  • Pro-kassa

Kesätyöpaikat haussa nyt

7.3.2017 klo 10:08

Teknologia- ja kemianteollisuus työllistävät tänä kesänä lähes 20 000 nuorta. Kesätyöpaikkojen haku on nyt kuumimmillaan. – Omakohtaisilla myönteisillä kokemuksilla on merkitystä nuoren tehdessä koulutus- ja ammattivalintojaan, kertoo puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta.

Pro Uutiset

Kesätyöpaikkojen haku on juuri nyt kovimmillaan. Tuhannet kesätyö- ja harjoittelupaikat avaavat tänäkin vuonna ovensa ja tarjoavat nuorille näköalapaikan tutustua alaan ja saada työkokemusta.

– Omakohtaisilla myönteisillä kokemuksilla on merkitystä nuoren tehdessä koulutus- ja ammattivalintojaan, kertoo puheenjohtaja Jorma Malinen Ammattiliitto Prosta.

15 000 kesätyöpaikkaa avoinna teknologiateollisuudessa

Teknologiateollisuuden kesätyöpaikkatavoite on tänä vuonna 15 000. Haku sulkeutuu monessa työpaikassa maaliskuun puolivälissä.

Myös koulusta valmistuneita asiantuntijoita tarvitaan. Vuosittain teknologiayritykset palkkaavat noin 30 000 uutta osaajaa, heistä puolella on ammatillinen koulutus ja puolella korkeakoulututkinto.

Katso avoimet teknologiateollisuuden kesätyöpaikat tästä.

Kemiassa pulaa asiantuntijoista

Haku kemian kesätyöpaikkoihin on alkanut ja ala työllistää mukavasti.

– Meillä kemianteollisuudessa on jo vuosien ajan ollut noin 30 000 työpaikkaa ja yrityksissä on pulaa osaavista asiantuntijoista, kertoo kemian sopimusalavastaava Taru Reinikainen Ammattiliitto Prosta.

Kemianteollisuus on yksi suurimmista aloista Suomessa ja yksi suurimmista vientialoista. Suuri osa kemianteollisuuden kesätyöpaikoista on haussa nyt ja yritykset ovat sitoutuneet pitämään kesätyöntekijöistä hyvää huolta. Kemianteollisuuden kesätyölaskurissa ilmoitettiin viime vuonna noin 2500 kesätyöpaikkaa.

– Mukana on erittäin hyvämaineisia yrityksiä, kuten AB Enzymes, Amerplast, Atplast, Basf,Bayer, Borealis Polymers, DuPont, Freeport Cobalt, Gasum, Molok, Neste, Norilsk Nickel Harjavalta,  Radiometer Turku, RKW Finland, Roal, Teknos, Tikkurila, Visko Teepak ja Yara. Tänä vuonna odotamme vähintään yhtä paljon kesätyöpaikkoja kuin viime vuonna, kertoo kemian sopimusalavastaava Taru Reinikainen Ammattiliitto Prosta.

Katso lisätietoja kemianteollisuuden kesätyöpaikoista tästä.

Opiskeletko muulla alalla?

Katso myös Pron duunitorin avoimet paikat. Jos työhakemuksen kirjoittaminen ei ota onnistuakseen tai työhaastattelu jännittää, apua saat urapalveluista. Palvelu on käytössä Pron jäsenille sekä opiskelijajäsenille