Lähes tuhat latasi työpaikkatutkan | Ammattiliitto Pro

Lähes tuhat latasi työpaikkatutkan

6.2.2018 klo 11:39

– Uudet työpaikat kiinnostavat, sanoo viestintäjohtaja Jaana Aaltonen Prosta.

Pro Uutiset

Pron tammikuussa käynnistämä työpaikkojen hakupalvelu Työpaikkatutka on saanut hyvän vastaanoton. Ensimmäisen kahden käyttöviikon aikana Työpaikkatutkan on ladannut käyttöönsä noin 800 prolaista. He ovat hakeneet työpaikkoja noin tuhannella erilaisella työpaikkahaulla.

Parin viikon aikana 130 henkilöä on poistunut työpaikkapalvelusta ja poistumisen syyksi he ovat ilmoittaneet saaneensa työpaikan.

Työpaikan hakuprosessit kestävät usein pidempään kuin kaksi viikkoa, joten ei ole kovin todennäköistä, että työpaikka olisi löytynyt tutkan kautta.

– Se kertoo kuitenkin, että uudet työpaikat ja työnhaku kiinnostaa, sanoo Työpaikkatutkasta vastaava viestintäjohtaja Jaana Aaltonen Prosta.

Pron jäsenistä 6,3 prosenttia oli työttömänä vuoden 2017 päättyessä.

Prolaisten työllisyys on parempi kuin suomalaisten keskimäärin. Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan suomalaisten työttömyysaste oli 8,4 prosenttia joulukuussa 2017.

Mikä Työpaikkatutka?

Työpaikkatutka tarjoaa liiton jäsenille työpaikkoja hakijan osaamisen mukaisesti ja helpottaa työpaikan löytämistä ja hakemista. Se on räätälöity Pron jäsenille yhteistyössä työpaikkamedia Duunitorin kanssa.

Pro tuntee yksityisen sektorin asiantuntijoiden, esimiesten ja toimihenkilöiden työuran neuvottelemiltaan sopimusaloilta. Pron jäsenillä on yhteensä noin 1 000 tehtävänimikettä. Uusi palvelu yhdistää datan jäsenten osaamisesta Duunitorin laajaan työpaikkatarjontaan. Duunitori on luokitellut noin 10 000 tehtävänimikkettä kaikilta aloilta.

Näin saat Työpaikkatutkan käyttöösi

Kirjaudu Proplus-jäsenportaaliin omalla jäsennumerollasi, jonka näet mobiilisovelluksestamme ja muovisesta jäsenkortistasi.

Saat työpaikkatutkan käyttöösi suoraan Proplussan aloitussivulta: klikkaa palvelun kuvaketta niin pääset hyödyntämään Työpaikkatutkaa ja määrittelemään omat hakuehtosi.