Miten viisikymppinen pärjää kilpailussa työpaikoista? | Ammattiliitto Pro

Miten viisikymppinen pärjää kilpailussa työpaikoista?

27.2.2019 klo 09:00

UusioUra-tapahtuma mursi myyttejä keski-iän ylittäneiden työkyvystä ja työhaluista. ProTV kysyi tapahtumaan osallistuneilta, mitkä ovat yli viisikymppisten vahvuudet ja miten he pärjäävät kilpailussa työpaikoista.

uusioura_uravalmennustapahtuma

ProTV

Ammattiliitto Pro oli mukana yli 45-vuotiaille suunnatussa uravalmennus- ja rekrytointitapahtuma UusioUrassa, joka mursi myyttejä keski-iän ylittäneiden työkyvystä ja työhaluista. Tapahtumaan osallistui noin 5 000 vierasta.

ProTV kysyi Eläketurvakeskuksen johtaja Mikko Kauttolta, miten uudelleen kouluttautuminen vaikuttaa eläkekertymään. Kasvatustieteen tohtori Kirsi Saurén Jyväskylän avoimesta yliopistosta kertoo viisikymppisten opiskelijoiden vahvuuksista sekä kilpailusta työpaikoista. Työterveyslaitoksen tutkimusprofessori Tuomo Alasoini kertoo, miten tekoälysovellusten tulo vaikuttaa työmarkkinoihin.

Onko viisikymppisen vaikea saada työpaikkaa?

ProTV kysyi UusioUra-tapahtumaan osallistuneilta, onko viisikymppisen vaikea saada työpaikkaa ja palkkaisivatko he itse yli viisikymppisen työntekijän.

Oletko yli 50-vuotias ja etsit uutta suuntaa työelämässä Tutustu Pro Nosteen valmennukseen.