OP Ryhmä palaa Finanssiala ry:n jäseneksi | Ammattiliitto Pro

OP Ryhmä palaa Finanssiala ry:n jäseneksi

20.6.2018 klo 12:46

Ammattiliitto Pron finanssisektorin johtajan Antti Hakala ottaa OP Ryhmän päätöksen tyytyväisenä vastaan. - OP Ryhmän päätös on monella tapaa fiksu ratkaisu.

Pro Uutiset

OP Ryhmä tiedotti eilen hakevansa uudelleen Finanssiala ry:n jäsenyyttä vuoden 2019 alusta alkaen. Yhtiö ilmoitti luopuvansa samalla Palta ry:n jäsenyydestä. OP Ryhmän mukaan päätöksen tavoitteena on vahvistaa suomalaista finanssialaa.

OP Ryhmä erosi Finanssiala ry:stä vuonna 2016. Tuolloin eron taustalla olivat finanssialan sisäiset kiistat. OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio kertoo yhtiön tiedotteessa, että päätöksen taustalla on halu olla ”mukana huolehtimassa finanssialan kehityksestä ja rakentamassa yhteistyötä” niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin.

Ammattiliitto Pron finanssisektorin johtajan Antti Hakala ottaa OP Ryhmän päätöksen tyytyväisenä vastaan.

- OP Ryhmän päätös on monella tapaa fiksu ratkaisu. Tämä varmasti auttaa osaltaan finanssialan työehtojen kehittämistä ja esimerkiksi alan yhteisten työhyvinvoinnin kehittämishankkeiden edistämistä, Hakala kommentoi.

Finanssialalla menee Suomessa vahvasti

Suomessa toimivien pankkien rahoituskate ja liikevoitto kasvoivat vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä edellisvuoden vastaavaan neljännekseen verrattuna rahoituskatteen osalta 58 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 3 miljoonaa euroa. Asiasta kertoi Tilastokeskus  tänään.

Yhteensä pankit tekivät vuoden 2018 ensimmäisellä vuosineljänneksellä liikevoittoa yhteensä 713 miljoonaa euroa.