Paltan erityisalojen ja Campustan työehtosopimusneuvottelut käyntiin | Ammattiliitto Pro

Paltan erityisalojen ja Campustan työehtosopimusneuvottelut käyntiin

17.1.2020 klo 09:23

Pron julkisen sektorin yksityisten alojen neuvottelut Paltan erityisalojen ja Campustan työehtosopimuksista käynnistyivät.

Pro Uutiset

Paltan eritysalojen työehtosopimuksen osapuolina ovat Palvelualojen työnantajat Palta sekä Ammattiliitto Pro, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Ylemmät toimihenkilöt YTN. Paltan erityisalojen työehtosopimusta sovelletaan seuraavissa yrityksissä: Finavia, Metsähallitus, ANS Finland, Certia, HAUS, Meritaito, Senaatti-kiinteistöt, VTT, Boreal kasvinjalostus ja Suomen Siemenperunakeskus. Sopimusta noudatetaan myös luotsaustoimialalla.

– Tällä viikolla alkaneissa neuvotteluissa ovat molemmat osapuolet esittäneet sopimustavoitteensa tekstikysymyksiin. Työntekijäjärjestöt tavoittelevat neuvotteluissa jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkkaratkaisua ja kiky-sopimuksen mukaisen 24 tunnin työajan pidennyksen poistoa. Lisäksi tavoitteena on muita työsuhteen ehtojen parannuksia, Pron julkisen sektorin vastaava lakimies Ari Komulainen sanoo.

Nykyinen työehtosopimus on voimassa 31.1.2020 saakka.

Campusta tuottaa kampuspalveluita Tampereen yliopistossa

Campusta Oy:n (ent. TAY-Palvelut Oy) yrityskohtaiset työehtosopimusneuvottelut käynnistyivät 15.1.2020. Campustan työehtosopimuksen osapuolet ovat Palvelualojen työnantajat Palta sekä Ammattiliitto Pro ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL.

– Neuvotteluissa käytiin yleisellä tasolla molempien osapuolten sopimustavoitteita läpi ja sovittiin tulevista neuvotteluajoista. Myös tämä työehtosopimus on voimassa 31.1.2020 saakka, jatkaa Komulainen.