Palvelualojen toimihenkilöt aloittivat neuvottelut työehdoista | Ammattiliitto Pro

Palvelualojen toimihenkilöt aloittivat neuvottelut työehdoista

27.11.2017 klo 19:09

Palvelualojen työehtosopimus on normaalisitova ja se määrittelee noin viidentuhannen PALTAn jäsenyrityksissä työskentelevän toimihenkilön, esimiehen ja asiantuntijan työehdot.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro aloitti tänään maanantaina 27. marraskuuta PALTAn toimihenkilöitä koskevan työehtosopimuksen uudistamisneuvottelut Palvelualojen työnantajat PALTAn kanssa.

Prosta neuvotteluihin osallistuvat palvelusektorin johtaja Minea Pyykönen ja sopimusalavastaava Iiris Ben Aissa, työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntija Tanja Luukkanen sekä alan neuvottelukunnan puheenjohtaja Tiina Rakennuskoski ja varapuheenjohtaja Mika Soininen.

Palvelualojen työehtosopimus on normaalisitova työehtosopimus ja se määrittelee noin viidentuhannen PALTAn jäsenyrityksissä työskentelevän toimihenkilön, esimiehen ja asiantuntijan työehdot. Sopimuksen soveltamisalaan kuuluvat muun muassa tutkimus- ja tuotekehitykseen, suunnitteluun, taloushallintoon, myyntiin ja markkinoitiin, tietotekniikkaan ja tietojen käsittelyyn, varastotoimintoihin, vientiin ja tuotiin liittyvät toimihenkilötehtävät.