Patrian henkilöstö marssi ulos Hallissa, Utissa, Tikkakoskella ja Pirkkalassa | Ammattiliitto Pro

Patrian henkilöstö marssi ulos Hallissa, Utissa, Tikkakoskella ja Pirkkalassa

21.9.2017 klo 11:52

Toimihenkilöt saivat tarpeekseen työnantajan tavasta käydä yt-neuvotteluja.

– Työnantaja ei anna tietoja, tiedot tulevat hitaasti, ja muutoksen vaikutuksista irtisanomisiin ei ole annettu riittävän tarkkaa tietoa, kertoo prolaisten luottamusmies Jouko Riipi.

Pro Uutiset

Ilmailu- ja puolustusteollisuusyritys Patria Aviationin henkilöstö marssi tänään ulos puolenpäivän aikaan Jämsän Hallissa, Kouvolan Utissa ja Jyväskylän Tikkakoskella sekä Tampereen lähellä Pirkkalassa. Yksiköissä työskentelee yhteensä noin 180 toimihenkilöä.

Toimihenkilöt saivat tarpeekseen työnantajan tavasta käydä yt-neuvotteluja.

– Työnantaja ei anna tietoja, tiedot tulevat hitaasti, ja muutoksen vaikutuksista irtisanomisiin ei ole annettu riittävän tarkkaa tietoa, kertoo prolaisten luottamusmies Jouko Riipi.

Toimihenkilöt palaavat töihinsä maanantaina työvuorojen mukaan.

Ulosmarssin taustalla on tuotannollis-taloudellisista syistä käytävien yt-neuvottelujen takkuilu. Patria-konserni ilmoitti 17. elokuuta aloittavansa Suomen henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut, jotka voivat johtaa enimmillään 130 henkilön irtisanomiseen. Koko Suomessa yt-neuvottelujen piirissä on noin 1 300 henkilöä.

– Ensimmäiset kaksi viikkoa neuvotteluajasta meni hukkaan odotellessa, kun neuvotteluesitykseen liittyvät tiedot puuttuivat neuvotteluista. Pitäisi jo päästä puhumaan muutoksen vaikutuksesta tehtäviin, luottamusmies toteaa.

Viimeiseksi yt-neuvottelupäiväksi on sovittu 2. lokakuuta 2017.