Pro kouluttaa entistä parempia pomoja | Ammattiliitto Pro

Pro kouluttaa entistä parempia pomoja

29.8.2017 klo 10:21

Esimiestyötä tekeville Pron jäsenille on tarjolla neljän illan maksuton valmennus.

Pro Uutiset

Aika moni prolainen on pomo. Prolaisista miehistä esimiehinä työskenteli 35 prosenttia vuonna 2014 ja naisista seitsemän sadasta.

Vielä useammalla on käsitys siitä, millainen on hyvä pomo.

– Siksi esimiehet elävät odotusten ja vaatimusten ristipaineissa. Toisaalta pitäisi olla tehokas ja tuottava, toisaalta vain hyvinvoiva esimies jaksaa kannustaa muitakin, tiivistää koulutusasiantuntija Anne Teittinen Ammattiliitto Prosta.

Pro järjestää neljän illan koulutuksen esimiestyössä jo muutaman vuoden työskennelleille prolaisille, jotka haluavat tulla entistäkin paremmiksi esimieheksi. Mukaan mahtuu 25 osallistujaa.

Mitä ovat pomon vahvuudet?

Syyskuussa alkava kurssi tarjoaa tukea ja tietoa esimiestyön muuttuviin tilanteisiin. Omaa hyvinvointia ei unohdeta, sillä tavoitteena on, että prolaiset esimiehet tekevät pitkän ja menestyksekkään uran.

Valmennussarjassa pohditaan esimiehen erilaisia rooleja, kartoitetaan omia vahvuuksia sekä perehdytään vuorovaikutustilanteiden hallintaan ja myönteisen ilmapiirin luomiseen.

– Hyvinvoiva esimies saa alaisensakin voimaan paremmin, koulutusasiantuntija Teittinen toteaa.

Kokenut valmentaa omaan työhön ja hyvinvointiin

Prolaisia kouluttaa kokenut valmentaja Päivi Saatsi (KM, henkilöstöjohtamisen tradenomi). Työvalmennus Futuurin toimitusjohtaja Saatsi on johtanut omaa työelämän muutoksiin valmentavaa yritystään seitsemän vuoden ajan. Hän on parhaimmillaan haastavissa vuorovaikutus- ja organisointitaitoja vaativissa tehtävissä.

Koulutus on Pron jäsenille maksuton. Kokonaisuuteen kuuluu kolme koulutusiltaa Helsingissä ja webinaari – lisäksi verkossa on tarjolla materiaalia koulutusiltojen ennakkopohdintaan ja keskusteluun sekä lisämateriaalia kustakin teemasta.

Pron jäsenet pääsevä lukemaan lisätietoja ja ilmoittautumaan Proplussasta https://www.proplus.fi/palvelukanavat/proplus-koulutuspalvelukanava/j%C3%A4senille