Pron hallitus hyväksyi tekstiili- ja muotialan neuvottelutuloksen | Ammattiliitto Pro

Pron hallitus hyväksyi tekstiili- ja muotialan neuvottelutuloksen

29.12.2017 klo 13:14

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi 29. joulukuuta tekstiili- ja muotialan toimihenkilöiden ennen joulua syntyneen neuvottelutuloksen. Työehtosopimus on tehty ajanjaksolle 1.2.2018–30.11.2020.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro ja alan työnantajia edustava Suomen Tekstiili ja Muoti ry saivat keskiviikkona 20. joulukuuta neuvottelutuloksen tekstiili- ja muotialan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta. Neuvottelutulos on tehty ajanjaksolle 1.2.2018–30.11.2020. Pron hallitus hyväksyi 29. joulukuuta neuvottelutuloksen.

Palkkaratkaisu pitää sisällään luottamusmiehen kanssa paikallisesti sopimalla toteutettavat 1,6 % palkankorotukset vuosille 2018 ja 2019. Mikäli paikallista ratkaisua ei synny, palkkoja korotetaan kahden ensimmäisen sopimusvuoden aikana yhteensä 3,2 prosenttia liittojen sopimalla tavalla.

Ensimmäisen kerran palkkoja korotetaan 1.4.2018 ja toisen kerran 1.4.2019. Sopimuskauden viimeisen 10 kuukauden kustannusvaikutus neuvotellaan marraskuun 2019 loppuun mennessä.

Vaativuusluokkapalkkataulukkoja sekä erillisiä lisiä, kuten vuoro- ja palvelusvuosilisiä sekä luottamusmiesten ja työsuojeluvaltuutettujen korvauksia korotetaan 1.4.2018 sekä 1.4.2019 alkaen yleiskorotuksen verran.

Prosta neuvotteluihin osallistuivat puheenjohtaja Jorma Malinen, teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio, alan sopimusalavastaava Iris Schiewek sekä alan neuvottelukunnan työehtosopimusneuvottelija Seppo Hakala.

Pron ja työnantajaliiton hallintojen pitää vielä käsitellä ja hyväksyä sopimusratkaisu.