Pron hallitus hyväksyi uusia työehtosopimuksia | Ammattiliitto Pro

Pron hallitus hyväksyi uusia työehtosopimuksia

27.2.2020 klo 12:56

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi tänään kokouksessaan uudet työehtosopimukset kiinteistöalan ja autoalan toimihenkilöille.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi tänään kokouksessaan 27. helmikuuta neuvottelutuloksia uusiksi työehtosopimuksiksi.

Kiinteistöalan toimihenkilöiden uusi työehtosopimus

Työehtosopimus on voimassa 28.2.2022 asti. Kuukausipalkkoja luontoisetuineen korotetaan 1,2 prosentin yleiskorotuksella 1.5.2020. Vähimmäispalkkataulukkoja ja euromääräisiä lisiä korotetaan 1,2 prosentilla 1.5.2020.

Kuukausipalkkoja luontoisetuineen korotetaan 2,1 prosentin yleiskorotuksella 1.5.2021. Vähimmäispalkkataulukkoja ja euromääräisiä lisiä korotetaan 2,1 prosentilla 1.5.2021.

Kiky-minuuttien tekeminen loppuu viimeistään 1.4.2020. Lue lisää.

Autoalan toimihenkilöiden uusi työehtosopimus

Työehtosopimus on voimassa 30.11.2021. Toimihenkilöiden henkilökohtaisia kuukausipalkkoja (kiinteä rahapalkka, luontoisedut ja keskimääräinen suorituspalkkatekijä) korotetaan 1,3 prosentin yleiskorotuksella 1.3.2020. Työehtosopimuksen ohjelukuja korotetaan 1,3 prosentilla. Työehtosopimuksessa olevia ilta- ja yövuorolisiä samoin kuin iltatyö- ja yötyölisiä korotetaan näinä ajankohtina 3,3 prosentilla.

Toimihenkilöiden kuukausipalkkoja koroteen 2 prosentin yleiskorotuksella 1.2.2021. Työehtosopimuksen ohjelukuja korotetaan 2,0 prosentilla. Kiky-tunneista luovutaan. Lue lisää.