Pron hallitus hyväksyi uusia työehtosopimuksia | Ammattiliitto Pro

Pron hallitus hyväksyi uusia työehtosopimuksia

20.3.2020 klo 14:46

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi kokouksessaan uudet työehtosopimukset luottotieto- ja perintäalalle, Paltan erityisaloille sekä pahvin- ja paperinjalostusalalle.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi kokouksessaan torstaina 19. maaliskuuta neuvottelutulokset uusiksi työehtosopimuksiksi luottotieto- ja perintäalalle, Paltan erityisaloille sekä pahvin- ja paperinjalostusalalle.

Luottotieto- ja perintäalan uusi työehtosopimus

Luottotieto- ja perintäalan uusi työehtosopimus tuli voimaan 13.3.2020 ja päättyy 28.2.2022. Palkkoja korotetaan 1.6.2020 lukien 1,3 prosentin yleiskorotuksella ja 1.5.2021 lukien 1,2 prosentin yleiskorotuksella. Palkkoja korotetaan 1.5.2021 lukien yrityskohtaisella erällä, jonka suuruus on 0,8 prosenttia. Tehtävä- ja pätevyyslisää korotetaan 1.6.2020 lukien 1,3 prosentilla ja 1.5.2021 1,2 prosentilla. Palkattomista kiky-tunneista luovutaan 1.10.2020.

Paltan erityisalojen uusi työehtosopimus

Paltan erityisalojen työehtosopimuksen sopimuskausi on 1.2.2020-28.2.2022 eli 25 kuukautta. Palkkoja korotetaan 1.6.2020 lukien 1,0 prosentin suuruisella yleiskorotuksella sekä 0,3 prosentin suuruisella yrityskohtaisella erällä. Työehtosopimuksen euromääräisiä lisiä korotetaan 1.6.2020 lukien 3,3 prosentilla. Vuonna 2021 palkkoja korotetaan 1,3 prosentin suuruisella yleiskorotuksella sekä 0,7 prosentin suuruisella yrityskohtaisella erällä. Palkkataulukoita korotetaan 1.6.2020 lukien 1,0 prosentilla ja 1.5.2021 lukien 1,4 prosentilla. Palkattomista kiky-tunneista luovutaan.

Pahvin- ja paperinjalostusalan uusi työehtosopimus

Alan uusi työehtosopimus tuli voimaan 10.3.2020 ja päättyy 28.2.2022. Palkkoja korotetaan 1.6.2020 yleiskorotuksella, joka on 1,3 prosenttia. Vaativuusluokkapalkkoja korotetaan samalla 1,3 prosenttia. Vuonna 2021 palkkoja korotetaan 1.5. yleiskorotuksella, joka on 1,4 prosenttia ja paikallisella erällä, joka on 0,6 prosenttia. Vaativuusluokkapalkkoja korotetaan samalla 2,0 prosenttia. Palkattomat kiky-tunnit päättyvät välittömästi.

Uudet työehtosopimukset julkaistaan kokonaisuudessaan liiton sivuilla, kun niiden painetut versiot ovat valmistuneet.