Pron hallitusohjelmatavoitteilla kohti tasa-arvoista työelämää | Ammattiliitto Pro

Pron hallitusohjelmatavoitteilla kohti tasa-arvoista työelämää

13.3.2019 klo 09:24

Ammattiliitto Pro vaatii hallitusohjelmatavoitteissaan muun muassa lisää panostusta palkka-avoimuuteen. Tarvitsemme konkreettisia tekoja tasa-arvoisemman yhteiskunnan puolesta!

Nykyistä tasa-arvoisemman sukupuolten palkkakehityksen toteutumiseksi tulevaan hallitusohjelmaan tulee kirjata yli 150 hengen yrityksissä palkkojen avoimuus yrityksen sisällä.

– Palkka-avoimuudella on myönteinen vaikutus sukupuolten palkkatasa-arvon kehittämisessä. Lisäksi perhevapaajärjestelmää pitää uudistaa 6+6+6-mallin mukaisesti. Se myös kannustaa isiä käyttämään perhevapaita ja kohtelee tasa-arvoisemmin eri elinkeinoalojen yrityksiä, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.

6+6+6-perhevapaamallissa kummallakin vanhemmalla on oma, vain hänen käytössään oleva 6 kuukauden perhevapaajakso, minkä lisäksi kolmas 6 kuuden kuukauden perhevapaajakso on jaettavissa vanhempien keskenään sopimalla tavalla.

#samakiitos kuuluu kaikille

Ammattiliitto Pron jäsenyys on tasa-arvoteko, olemme sitoutuneet tasa-arvon edistämiseen. Nostamme esille entistä enemmän tasa-arvoon ja työelämään liittyviä teemoja naistenpäivän ja tasa-arvon päivän välisenä aikana, 8.3.-19.3.2019. Tänä aikana Prohon liittyneiden kesken arvotaan kahdensadan euron arvoinen hotellipaketti. Arvonnan säännöt.

Pron hallitusohjelmatavoitteet

STTK:n perhevapaamalli