Pron kaikki alat tukevat rahoitusalaa | Ammattiliitto Pro

Pron kaikki alat tukevat rahoitusalaa

16.2.2018 klo 13:22

Pro esittää valtakunnansovittelijalle rahoitusalan sovittelun jatkamista. Pron kaikki sopimusalat tukevat rahoitusalaa mahdollisissa työtaisteluissa.

Pro Uutiset/Pron tiedote

Ammattiliitto Pron hallitus päätti kokouksessaan tänään 16.2., että liitto esittää valtakunnansovittelijalle rahoitusalan sovittelun jatkamista sopimukseen pääsemiseksi.

Lisäksi hallitus antoi puheenjohtajalle valtuudet jättää rahoitusalan neuvottelukunnan esityksestä rahoitusalalle työtaisteluvaroituksen neuvottelutilanteen niin vaatiessa.

Pron hallituksessa ovat edustettuina kaikki Pron sopimusalat. Hallituksen jäsenet ilmoittivat, että muut alat ovat valmiita tukemaan rahoitusalan mahdollisia työtaistelutoimia. Hallitus velvoitti toimiston valmistelemaan eri sopimusaloille sopivia tukimuotoja. Mahdollisista tukimielenilmaisuista päätetään vielä erikseen hallituksessa.

Pro tekee  asiantuntijoiden, toimihenkilöiden ja esimiesten työehtosopimuksen lähes 60 yksityissektorin alalle.