Rahoitusala neuvottelee työehtosopimuksesta | Ammattiliitto Pro

Rahoitusala neuvottelee työehtosopimuksesta

2.10.2017 klo 15:23

–  Pidimme tänään tilannekatsauksen pankkien tuloksista ja alan viime vuoden ansiokehityksestä. Palkansaajapuolella sekä työnantajapuolella on pöydässä paljon neuvoteltavia asioita, mikä on hyvä työehtosopimuksen kehittämisen kannalta, kertoo finanssisektorin johtaja Antti Hakala Ammattiliitto Prosta.

Pro Uutiset

Rahoitusalan työehtosopimusneuvottelut aloitettiin tänään maanantaina 2. lokakuuta 2017. Ammattiliitto Pro, Ammattiliitto Nousu, Ylemmät Toimihenkilöt YTN neuvottelevat työnantajien järjestöjen Finanssiala ry:n ja Palvelualojen työnantajat PALTAn kanssa.

Ammattiliitto Pron finanssisektorin johtaja Antti Hakala kertoo neuvotteluiden sujuneen hyvässä hengessä.

–  Pidimme tänään tilannekatsauksen pankkien tuloksista ja alan viime vuoden ansiokehityksestä. Palkansaajapuolella sekä työnantajapuolella on pöydässä paljon neuvoteltavia asioita, mikä on hyvä työehtosopimuksen kehittämisen kannalta.

Neuvottelupöydässä Pron puolelta Hakalan lisäksi istuvat sopimusalavastaava Jarmo Paananen, sopimusalavastaava Rainer Heino, neuvottelukunnan puheenjohtaja Riitta Suonpää ja neuvottelukunnan varapuheenjohtaja Tarja Lehto.

Neuvotteluita jatketaan 12. lokakuuta ja niitä käydään loka-marraskuun ajan. Alan työehtosopimus päättyy 30. marraskuuta.