Satamatyönjohtajat tukevat paperiteollisuuden toimihenkilöitä tukilakolla | Ammattiliitto Pro

Satamatyönjohtajat tukevat paperiteollisuuden toimihenkilöitä tukilakolla

14.2.2020 klo 18:00

Ammattiliitto Pron satamatyönjohtajat aloittavat neljän vuorokauden tukilakon maanantaina 17. helmikuuta kello 6 vauhdittaakseen paperiteollisuuden toimihenkilöiden neuvotteluja. Jos työehtosopimusta ei saada lakon aikana, tukilakko laajenee perjantaina 21. helmikuuta kaikkiin Suomen satamiin.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron julistama tukilakko kohdennetaan aluksi kolmeen paperisidonnaiseen satamaoperaattoriin Euroports Rauma Oy:hyn, Kemi Shipping Oy:hyn sekä Steveco Oy:hyn. Pron satamatyönjohtajien tukilakko koskee maanantaina 17.2. kello 06.00 – perjantaina 21.2.2020 kello 5.59.välillä alkavia työvuoroja.

Lisäksi tukilakon aikana kaikki Pron satamatyönjohtajat pidättäytyvät ylitöistä ja vuoronvaihdoista kaikissa Suomen satamissa. Tukilakko päättyy välittömästi, mikäli paperiteollisuuden toimihenkilöille saadaan sovittua työehtosopimus tukilakon aikana. Vastaavasti, mikäli työehtosopimusta ei saada sovittua tukilakon aikana, tukilakko laajenee perjantaina 21. helmikuuta kello 06.00 koskemaan kaikkia Suomen satamia.

Ammattiliitto Pro ja Metsäteollisuus ry ovat sovitelleet paperiteollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimusriitaa ilman tulosta. Paperiteollisuuden toimihenkilöiden toinen viikon kestävä lakko alkoi keskiviikon ja torstain välisenä yönä. Neuvottelut eivät ole edenneet ja työriidan sovittelua jatketaan valtakunnansovittelijan toimistolla vasta tiistaina 18. helmikuuta.

Tukilakolla on tarkoitus vauhdittaa neuvotteluja

Pron satamatyönjohtajien tukilakko ei kohdistu Satamaoperaattorit ry:n, eikä sen jäsenyritysten toimintoihin, eikä Pron ja Satamaoperaattorit ry:n väliseen työehtosopimukseen. Tukilakolla on tarkoitus vauhdittaa Pron paperiteollisuuden toimihenkilöiden ja Metsäteollisuus ry:n välisen työehtosopimuksen syntyä.

Lue myös:
Pron Malinen: Metsäteollisuuden ylimielinen asenne estää ratkaisun löytymisen toimihenkilöille (11.2.2020)