Suunnittelu- ja konsulttiala aloitti työehtosopimusneuvottelut | Ammattiliitto Pro

Suunnittelu- ja konsulttiala aloitti työehtosopimusneuvottelut

6.11.2017 klo 15:32

Tänään aloitettiin neuvottelut suunnittelu- ja konsulttialan 3 500 toimihenkilön työehdoista.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro aloitti tänään 6. marraskuuta 2017 työehtosopimusneuvottelut toimihenkilöiden työehtosopimuksesta Teknologiateollisuus ry:n kanssa. Neuvottelijat vaihtoivat tänään neuvottelutavoitteet hyvässä hengessä.

Prosta neuvotteluihin osallistuvat teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio, suunnittelu- ja konsulttialan neuvottelukunnan puheenjohtaja Veli-Matti Salminen ja varapuheenjohtaja Eija Clark sekä sopimusalavastaavat Oili Leskelä-Mustonen ja Katariina Stoor.

Seuraavan kerran neuvotteluja käydään tiistaina 14. marraskuuta 2017. Suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimus päättyy 30.11.2017.

Suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimus on yleissitova ja sen piirissä on noin 3 500 henkilöä. Prolaiset työskentelevät alalla pääsääntöisesti suunnittelijoina ja suunnitteluassistentteina sekä muissa alan asiantuntijatehtävissä. Työehtosopimuksen piiriin kuuluvat suunnittelijoiden lisäksi suunnittelutoimistoissa muissa toimihenkilötehtävissä työskentelevät, kuten toimistoassistentit, assistentit, palkanlaskijat ja kirjanpitäjät.