Suunnittelu- ja konsulttialalle uusi työehtosopimus | Ammattiliitto Pro

Suunnittelu- ja konsulttialalle uusi työehtosopimus

21.2.2020 klo 13:20

Ammattiliitto Pron ja Teknologiateollisuus ry:n hallinnot ovat tänään hyväksyneet neuvottelutuloksen suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimukseksi sopimuskaudelle 2020–2021. Palkattomia kiky-tunteja ei enää tehdä.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pron ja Teknologiateollisuus ry:n hallinnot ovat perjantaina 21. helmikuuta hyväksyneet neuvottelutuloksen suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimukseksi sopimuskaudelle 2020–2021.

Sopimusratkaisun mukaan kaikkien toimihenkilöiden palkkoja korotetaan 1.3.2020 lähtien 1,3 prosentilla. 1.2.2021 lähtien palkkoja korotetaan 1,3 prosentin yleiskorotuksella. Lisäksi samasta ajankohdasta työnantaja jakaa toimihenkilöille 0,6 prosentin erän yritys- tai työpaikkakohtaisesti. Erästä tulee osoittaa korotus jokaiselle työpaikan toimihenkilölle.

Merkittävimpänä tekstimuutoksena sopimuksessa on kilpailukykysopimuksen mukaisen 24 tunnin palkattoman työn poistaminen.

Tiedotamme työehtosopimuksen sisällöstä tarkemmin ensi viikolla. Alan liukumakielto päättyy välittömästi.