Suunnittelu- ja konsulttialan työehtosopimusneuvottelut alkoivat | Ammattiliitto Pro

Suunnittelu- ja konsulttialan työehtosopimusneuvottelut alkoivat

2.10.2019 klo 14:42

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus aloittivat neuvottelut suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta. Neuvottelut jatkuvat 25. lokakuuta.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro ja Teknologiateollisuus aloittivat eilen 1. lokakuuta neuvottelut suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta. Liiton neuvottelijoina toimivat teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio ja sopimusalavastaava Katariina Stoor sekä neuvottelukunnan puheenjohtaja Eija Clark ja varapuheenjohtaja Ulla Väätäjä.

Pro tavoittelee myös suunnittelu- ja konsulttialan neuvotteluissa jäsenilleen ostovoimaa parantavaa palkkaratkaisua ja kiky-sopimuksen mukaisen 24 tunnin työajan pidennyksen poistoa. Lisäksi Pro tavoittelee muun muassa paikallisen sopimisen edellytysten parantamista ja työhyvinvoinnin lisäämistä.

Neuvottelut jatkuvat 25. lokakuuta, jolloin osapuolet esittelevät omat tavoitteensa. Suunnittelu- ja konsulttialan toimihenkilöiden työehtosopimus päättyy marraskuun lopussa.