Teknologiateollisuuden tes-neuvottelut käyntiin | Ammattiliitto Pro

Teknologiateollisuuden tes-neuvottelut käyntiin

11.9.2017 klo 15:39

– Monen laihan vuoden jälkeen tavoittelemme tällä sopimuskierroksella jäsentemme ostovoiman kasvattamista. Katsomme, että yritysten tulosten kasvaessa osa kasvusta kuuluu myös palkansaajille. Nyt on menty jo monta vuotta niukoilla palkankorotuksilla, eikä nollalinja meille käy, toteaa teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio Ammattiliitto Prosta.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro ja työnantajajärjestö Teknologiateollisuus ry aloittivat tänään maanantaina neuvottelut alan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta.

– Monen laihan vuoden jälkeen tavoittelemme tällä sopimuskierroksella jäsentemme ostovoiman kasvattamista. Katsomme, että yritysten tulosten kasvaessa osa kasvusta kuuluu myös palkansaajille. Nyt on menty jo monta vuotta niukoilla palkankorotuksilla, eikä nollalinja meille käy, toteaa teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio Ammattiliitto Prosta.

Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden nykyinen työehtosopimus päättyy 31.10.2017.

Prosta neuvotteluihin osallistuvat puheenjohtaja Jorma Malinen, teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio, teknologiateollisuuden sopimusalavastaavat Jukka Hämäläinen, Roni Jokinen ja Katariina Stoor sekä teknologiateollisuuden neuvottelukunnan puheenjohtaja Pasi Heikkinen ja varapuheenjohtaja Petri Jokiranta.

–  Tavoitteenamme on myös edistää naisten ja miesten välistä palkkatasa-arvoa, teollisuussektorin johtaja Vuorio Prosta kertoo.

– Lisäksi haluamme edistää aitoa paikallista sopimista tasapainottamalla neuvotteluasetelmia työpaikoilla.

Työehtosopimus määrittelee noin 25 000 teollisuuden palveluksessa työskentelevän asiantuntijan ja esimiehen työehdot.

Prolaiset työskentelevät monipuolisesti teknologiateollisuuden yrityksissä; tuotannossa, suunnittelussa, tuote-, menetelmä- ja sovelluskehityksessä, hallinnossa, ostossa ja myynnissä, it-tehtävissä sekä logistiikkatoiminnoissa.