Työehtosopimusneuvottelut alkoivat tänään tekstiili- ja muotialalla | Ammattiliitto Pro

Työehtosopimusneuvottelut alkoivat tänään tekstiili- ja muotialalla

19.10.2017 klo 15:08

– Toivomme, että voimme jatkaa Ovi hyvään työpäivään -kehittämisohjelmaa, joka sisältää jo nyt Työturvallisuuskeskuksen kanssa yhteistyössä järjestettyä koulutusta sekä oppaan, jossa selvitetään mitä työhyvinvointi on ja miten se näkyy työpaikoilla, kertoo alan sopimusalavastaava Iris Schiewek Ammattiliitto Prosta.

Pro Uutiset

Ammattiliitto Pro ja työnantajajärjestö Suomen Tekstiili ja Muoti ry aloittivat tänään torstaina 19. lokakuuta 2017 neuvottelut tekstiili- ja muotialan toimihenkilöiden työehtosopimuksesta.

Prosta neuvotteluihin osallistuivat teollisuussektorin johtaja Anssi Vuorio ja alan sopimusalavastaava Iris Schiewek. Lokakuun aikana neuvottelijoiden joukkoon liittyy kulutustavara-alojen neuvottelukunnan tekstiilin ja muodin tes-neuvottelija Seppo Hakala.

Ensimmäinen neuvottelukosketus sujui hyvässä hengessä ja neuvottelijat vaihtoivat tavoitteet.

– Toivomme, että voimme jatkaa Ovi hyvään työpäivään -kehittämisohjelmaa, joka sisältää jo nyt Työturvallisuuskeskuksen kanssa yhteistyössä järjestettyä koulutusta sekä oppaan, jossa selvitetään mitä työhyvinvointi on ja miten se näkyy työpaikoilla, kertoo sopimusalavastaava Iris Schiewek.

Osapuolet neuvottelevat jälleen maanantaina 23. lokakuuta. Alan työehtosopimus päättyy 31.1.2018.