Työeläkeasioiden muutoksenlautakunta sai uuden työehtosopimuksen | Ammattiliitto Pro

Työeläkeasioiden muutoksenlautakunta sai uuden työehtosopimuksen

11.6.2020 klo 15:50

Ammattiliitto Pron hallitus hyväksyi kokouksessaan Työeläkeasioiden muutoksenlautakunnan uuden työehtosopimuksen. Kilpailukykysopimuksen 24 tunnin työajan lisäys oli jo edellisellä neuvottelukierroksella poistettu tessistä.

Pro Uutiset

Työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnan työehtosopimus on yhteinen Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry:n kanssa.

– Työehtosopimuksesta on jo edellisellä neuvottelukierroksella poistettu kilpailukykysopimukseen perustuvan 24 tunnin työajan lisäyksen toteuttaminen eikä tämä ollut siis enää neuvoteltavana, kertoo finanssisektorin johtaja Antti Hakala Ammattiliitto Prosta.

Uuden työehtosopimuksen sopimuskausi on 23 kuukautta, eli sopimus on voimassa 1.4.2020–28.2.2022.

Tämän vuoden elokuussa palkkoja korotetaan yleiskorotuksella, joka on 1,1 prosenttia. Ensi vuonna palkkoja korotetaan kesäkuussa  yleiskorotuksella, joka on 0,97 prosenttia ja lisäksi jo toukokuussa käytettävällä yhden prosentin järjestely- ja kehittämisvaraerällä. Työehtosopimukseen tehtiin pieniä tekstimuutoksia.

Työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnassa on poikkeuksellisen laaja ja joustava etätyökäytäntö, jota on kevään paikallisissa neuvotteluissa edelleen kehitetty.