Ulosmarssi Finnairin tytäryhtiössä Vantaalla | Ammattiliitto Pro

Ulosmarssi Finnairin tytäryhtiössä Vantaalla

30.8.2017 klo 06:53

Lentoaterioita valmistavan Finnair Kitchenin toimihenkilöt marssivat ulos vastalauseena työnantajan henkilöstöpolitiikalle.

Pro uutiset

Ammattiliitto Pron toimihenkilöt Finnairin tytäryhtiössä, Finnair Kitchenissä, ovat tänään keskiviikkona marssineet ulos kello 06 Vantaalla. Ulosmarssi jatkuu 24 tuntia ja päättyy torstaiaamuna kello 06.

Mielenilmauksen syy on yhtiössä pitkään jatkunut huono henkilöstöpolitiikka. Viimeinen pisara oli yhtiössä havaittu laajamittainen palkkausjärjestelmän epäsäännöllisyys, johon ei toistuvista pyynnöistä ole saatu muutosta.  Väärinmaksettuja palkkoja koskevaan kiista on hiertänyt henkilöstöä pitkään.

Catering-aterioita ja lentoliikenteen tukipalveluja tarjoava Finnair Kitchen Oy työllistää noin 500 henkilöä.

Yritys tunnettiin vuodesta 2012 kevääseen 2017 nimellä LSG Sky Chefs Finland Oy. Määräysvalta catering-yrityksessä oli välillä LSG Lufthansa Service Europa/Afrika GmbH:lla, ja saksalaisyhtiöllä oli osto-oikeus catering-toimintaan. Keväällä 2017 yhtiö siirtyi jälleen Finnairin hallintaan nimellä Finnair Kitchen.