Ulosmarssi Viessmannin Porvoon tehtaalla | Ammattiliitto Pro

Ulosmarssi Viessmannin Porvoon tehtaalla

12.4.2018 klo 13:11

Viessmann Refrigeration Systems Oy:n työntekijät, toimihenkilöt ja ylemmät toimihenkilöt ovat marssineet ulos tänään  kello 12.30 vastalauseena työnantajan 6. huhtikuuta esittämään yt-yhteistyöneuvotteluun.

Pro Uutiset

Suomalainen kylmäkalusteiden valmistajan Viessmann Refrigeration Systems Oy:n työntekijät, toimihenkilöt ja ylemmät toimihenkilöt ovat marssineet ulos tänään torstaina 12. huhtikuuta kello 12.30 vastalauseena työnantajan 6. huhtikuuta esittämään yt-yhteistyöneuvotteluun.

Neuvottelujen piirissä on 27 toimihenkilöä operatiivisen oston, tuotekehityksen ja tuotannon työnjohdosta. Työnantaja on ilmoittanut, että irtisanomiset koskevat korkeintaan yhdeksää henkilöä. Työpaikalle palataan perjantaiaamuna.

Pro Uutiset tavoitti toimihenkilöiden luottamusmiehen Jorma Lindbergin. Työpaikalla ollaan tyrmistyneitä johdon toimintaan.

–  Ihan uskomattomaltahan työnantajan linja vaikuttaa, kun samaan aikaan kuitenkin rekrytoidaan uusia toimihenkilöitä eri tehtävänimikkeillä. Toivottavasti työnantaja aidosti neuvottelee uudelleenkoulutusmahdollisuuksista, jotta vältytään irtisanomisilta sekä toimitaan Viessmann arvojen mukaisesti, kertoo luottamusmies.

Ensimmäinen neuvottelutapaaminen on tänään ja yt-neuvotteluja käydään nopeutettuina kaksi viikkoa.

Yritys työllistää noin sata toimihenkilöä sekä ylempää toimihenkilöä, 220 työntekijää sekä noin 50 vuokratyöntekijää.