Uusi palvelukokonaisuus helpottaa jäsenten työnhakua | Ammattiliitto Pro
  • Pro+
  • Pro-kassa

Uusi palvelukokonaisuus helpottaa jäsenten työnhakua

12.5.2017 klo 12:20

Pron uusi palvelukokonaisuus pitää sisällään työnhakupalvelut, kuten avointen työpaikkojen haun sekä henkilökohtaisen neuvonnan ja koulutuksen. –  Tässä on kyse uudenaikaisesta jäsenpalvelusta, joka on ainutlaatuinen Suomessa. Liitto on olemassa jäseniään varten. Tuemme jäseniämme modernilla tavalla työelämässä, kertoo Pron Malinen.

Palvelu tulee käyttöön tämän vuoden aikana.

Pro Uutiset

Pro on valmistellut kevään 2017 aikana yhteistyökumppaneidensa kanssa koko jäsenistölle tarjottavaa uutta palvelukokonaisuutta. Se pitää sisällään työnhakupalvelut, kuten avointen työpaikkojen haun sekä henkilökohtaisen neuvonnan ja koulutuksen.

–  Pron työnvälityspalvelusta löytyy merkittävimpien työnvälitystä ja työnhakua tarjoavien yritysten työpaikkailmoitukset. Palveluun kirjautuva prolainen saa haluamallaan tavalla sähköisesti omaan osaamiseensa täsmäytetyt työpaikkailmoitukset, kertoo Pron puheenjohtaja Jorma Malinen.

Lisäksi jäsen saa työpaikkojen hakuun Pron yhteistyökumppanin räätälöimää henkilökohtaista opastusta ja valmennusta.

Palvelu käyttöön tänä vuonna

Työnvälityspalveluun voivat kirjautua niin työssä olevat, työttömät ja opiskelevat jäsenet.

–  Tässä on kyse uudenaikaisesta jäsenpalvelusta, joka on ainutlaatuinen Suomessa. Liitto on olemassa jäseniään varten. Uudella palvelukokonaisuudella tuemme jäseniämme modernilla tavalla työelämässä, jatkaa Malinen.

Palvelu käynnistyy kesän aikana pilottiryhmällä, josta se laajenee koko jäsenistöä koskevaksi tämän vuoden aikana.

–  Palvelusta tiedotetaan laajemmin jäsenistöllemme ja medialle sen julkistamisen yhteydessä, kertoo Malinen.

Uudessa palvelussa kaikki helposti samasta paikasta

Tulevassa palvelussa yhdistetään nykyaikaisella tekniikalla avoimet työpaikat, niihin liittyvä hakuneuvonta- ja opastus ja työnhakijat.  Työnhakijan ei tarvitse etsiä avoimia työpaikkoja monesta lähteestä, vaan hänelle sopivat työpaikat tarjotaan suoraan älypuhelimeen tai sähköpostiin.

– Palvelu on juuri sitä yleishyödyllistä toimintaa, jonka perään monet ammattiyhdistystoimintaa vieroksuvat tahot ovat kyselleet. Toivomme, että erityisesti työttömät jäsenemme tarttuvat tähän mahdollisuuteen, jatkaa Malinen.

Vain parasta jäsenille

Prolla on jo tällä hetkellä käytössä avoin verkkosivusto, jossa on prolaisten alojen avoimet työpaikat haettavissa ammattialoittain ja alueittain. Työnhakuun, työhaastatteluun, omaan urasuunnitteluun, piilotyöpaikkojen löytämiseen ja muutostilanteisiin Pron jäsenet ovat saaneet henkilökohtaista uravalmennusta. Jäsenet ovat voineet osallistua myös erilaisiin urakehitystä, omaa ammatillista osaamista ja työnhakua tukeviin webinaareihin ja koulutuksiin.

–  Uusi palvelukokonaisuus vahvistaa jäsenille tarjottavia palveluitamme. Haluamme tarjota jäsenillemme entistä parempaa palvelua, kertoo Malinen.