Valtion virka- ja työehtosopimusneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos | Ammattiliitto Pro

Valtion virka- ja työehtosopimusneuvotteluissa saavutettiin neuvottelutulos

31.3.2020 klo 18:04

Valtion sopimusneuvotteluissa saavutettiin tänään 31. maaliskuuta neuvottelutulos. Neuvotteluosapuolina ovat valtion pääsopijajärjestöt Pro, JUKO ja JHL ja työnantajaa edustaa Valtion työmarkkinalaitos.

Pro Uutiset

Valtion sopimusneuvotteluissa saavutettiin tänään 31. maaliskuuta neuvottelutulos. Neuvottelutulos on yleisen linjan mukainen ja sen sisällöstä tiedotetaan tarkemmin, kun osapuolten hallinnot ovat sen käsitelleet ja hyväksyneet.

- Valtion virkamiehet ja työntekijät työskentelevät tällä hetkellä koronavirusepidemian vuoksi täysin poikkeuksellisessa työpaineessa. Neuvottelijoina olemme tyytyväisiä, että kykenimme näin poikkeuksellisena aikana löytämään vastuullisen ratkaisun työmarkkinapöydässä pääsopijajärjestöjen ja valtiotyönantajan kesken, toteaa Niko Simola.

Valtion henkilöstömäärä on noin 74 000.

Valtion virka- ja työehtosopimuksen neuvotteluosapuolia ovat valtion pääsopijajärjestöt Ammattiliitto Pro, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL sekä työnantajapuolella Valtion työmarkkinalaitos.