Veikkauksen neuvottelut vuoden 2018 palkoista päättyivät | Ammattiliitto Pro

Veikkauksen neuvottelut vuoden 2018 palkoista päättyivät

4.12.2017 klo 15:07

Palkkausjärjestelmätyöryhmä jatkaa työtään tammikuun 2018 loppuun asti.

Pro Uutiset

Veikkauksen toimihenkilöitä koskevat palkankorotusneuvottelut päättyivät torstaina 30.11.2017. Neuvotteluissa käsiteltiin vuoden 2018 palkankorotuksia.

Ammattiliitto Pron ja Palvelualojen työnantajien Paltan välisen neuvottelutuloksen mukaan toimihenkilöiden palkkoja korotetaan 1.3.2018 tai sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta 1,6 prosentin suuruisella korotuksella. Korotuksesta 0,9 prosenttia suoritetaan yleiskorotuksena ja 0,7 prosenttia yrityseränä. Samasta ajankohdasta lukien korotetaan myös työehtosopimuksen mukaisia ilta- ja yölisiä 1,6 prosentilla.

Palkkausjärjestelmätyöryhmä jatkaa työtään tammikuun 2018 loppuun asti. Mikäli osapuolten välisissä neuvotteluissa ei päästä yksimielisyyteen, voi kumpikin osapuoli irtisanoa työehtosopimuksen 15.2.2018 mennessä päättymään 28.2.2018.

Veikkauksen toimihenkilöitä koskeva työehtosopimus on voimassa 31.12.2018 asti. Veikkauksen työehtosopimus on talokohtainen sopimus ja se määrittelee noin 900 rahapelialan toimihenkilön, asiantuntijan ja esimiehen työehdot.

Veikkauksen neuvottelukunta esittää Pron hallitukselle neuvottelutuloksen hyväksymistä 4. joulukuuta 2017.