Veikkaus päivittää ohjeistustaan kuulemiskeskusteluista | Ammattiliitto Pro

Veikkaus päivittää ohjeistustaan kuulemiskeskusteluista

20.3.2019 klo 10:30

Veikkaus kutsui ulosmarssiin osallistuneita työntekijöitä kahdenkeskisiin kuulemiskeskusteluihin, joille ei ollut perustetta. Henkilöstön edustajien kanssa käydyn keskustelun jälkeen työnantaja kuitenkin päivitti ohjeistustaan.

Pro Uutiset

Tyytymättömyys ja huoli työpaikoista sai Veikkauksen työntekijät marssimaan ulos työpaikoiltaan perjantaina 8. maaliskuuta. Veikkaus suunnittelee irtisanovansa noin 400 henkeä, lopettavansa taloudellisesti kannattavan pelipöytätoiminnon ravintoloissa ja Pelaamoissa sekä niihin liittyvät tukitoimet.

Veikkaus oli jo aikaisemmin ilman lakiin perustuvaa oikeutta kerännyt ulosmarssiin osallistuneiden nimiä perustellen asiaa palkanmaksuun liittyvillä tarpeilla. Työnantaja oli myös kutsunut ulosmarssiin osallistuneita työntekijöitä kahdenkeskisiin kuulemiskeskusteluihin, joille ei ollut perustetta. Puheenjohtaja Jorma Malisen mukaan Veikkaus rikkoi yhdenvertaisuuslakia syrjimällä ammattiliittoon kuuluvia työntekijöitään.

Veikkaus ilmoitti keskiviikkona 20. maaliskuuta päivittäneensä puheeksiottoja koskevaa ohjeistustaan henkilöstön edustajien kanssa käydyn keskustelun perusteella. Keskustelut keskeytetään, mutta esimies kertaa näiden työntekijöiden kanssa turvallisuusnäkökulmasta toimenpiteet, jotka tulee suorittaa ennen poistumista työpaikalta.