Vientiteollisuudessa yli 22 000 kesätyöpaikkaa | Ammattiliitto Pro

Vientiteollisuudessa yli 22 000 kesätyöpaikkaa

23.3.2016 klo 07:23

Keskeiset vientialat – kemia, metsä ja teknologia – tarjoavat työssäoppimis-, harjoittelu- ja kesätyöpaikkoja opiskelijoille sekä koululaisille eri puolilla Suomea.

Pro Uutiset/liittojen tiedote 23.3.2016

Vientiteollisuuden yrityksissä on yli 22 000 kesätyöpaikkaa kesällä 2016, arvioivat vientialojen liitot.

Tavoitteena on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle tilaisuus tutustua työhön teollisuudessa.

Yrityksille kesätyö- ja harjoittelupaikkojen tarjoaminen on erinomainen tilaisuus huolehtia siitä, että opiskelijat saavat tarvitsemaansa kokemusta, ja että kiinnostusta ja osaamista teollisuuden töihin löytyy jatkossakin.

Kemianteollisuus, Metsäteollisuus ja Teknologiateollisuus sekä Ammattiliitto Pro, Metalliliitto, Paperiliitto, Puuliitto, TEAM ja YTN pitävät erittäin tärkeänä, että nuoret pääsevät kiinni työelämään. Harjoittelu- tai kesätyöpaikka on usein ensimmäinen askel.

Vientiteollisuus työllistää lähes miljoona suomalaista

Vientiteollisuudessa tehdään kiinnostavaa ja merkityksellistä työtä, johon tarvitaan parhaat osaajat jatkossakin. Vientiteollisuudella on myös iso rooli suomalaisessa yhteiskunnassa, sillä teollisuuden vientiyritysten verotuloilla katetaan merkittävä osa hyvinvointipalveluista. Kokonaisuudessaan teollisuus työllistää suoraan ja välillisesti lähes miljoona suomalaista.