Yliopistojen määräaikaistyöryhmä jatkaa toimintaansa 31.12.2019 asti | Ammattiliitto Pro

Yliopistojen määräaikaistyöryhmä jatkaa toimintaansa 31.12.2019 asti

9.9.2019 klo 12:09

Yliopiston yleisen työehtosopimuksen neuvotteluosapuolet Sivistystyönantajat, Ammattiliitto Pro, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ovat sopineet määräaikaisten työsopimusten käyttöä tarkastelevan työryhmän määräajan pidentämisestä vuoden 2019 loppuun asti.

Pro Uutiset

Yliopistojen yleisen työehtosopimuksen 1.2.201831.3.2020 allekirjoituspöytäkirjalla työryhmän työskentelyajaksi oli sovittu 1.1.2018–31.5.2019. Työryhmän osapuolet keskustelivat kesäkuussa ryhmän toiminnan mahdollisesta jatkamisesta ja siihen liittyvistä askelmerkeistä.  Maanantaina 2. syyskuuta pitämässään neuvottelussa osapuolet sopivat työryhmän määräajan ja työskentelyn jatkamisesta 31.12.2019 asti.

Kaikki neuvotteluosapuolet katsoivat, että lisäaikaa tarvitaan, jotta osapuolet saavat riittävästi keskusteltua työryhmäkirjauksen mukaisista teemoista. Lisäksi osapuolet ovat yhteisesti tunnistaneet urajärjestelmät yhdeksi keskeiseksi teemaksi työryhmässä. Tähän teemaan tullaan keskittymään osassa työryhmän tapaamisia.

Prolaiset saavat lisätietoja Ammattiliitto Pron sopimusalavastaava Satu Henttoselta. Lisää tietoa antavat myös Sivistan työmarkkinajohtaja Anne Somer, JUKOn neuvottelupäällikkö Katja Aho ja JHL:n sopimustoimitsija Reetta Kuosmanen.