Yliopistojen sopimusneuvottelut jatkuvat | Ammattiliitto Pro

Yliopistojen sopimusneuvottelut jatkuvat

14.2.2020 klo 12:04

Tällä viikolla jatkettiin yliopistojen sopimusneuvotteluja ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelujen työehtosopimusneuvotteluja. Myös Unigrafian tes-neuvottelut alkoivat.

Pro Uutiset

Yliopistojen pääsopijajärjestöt Ammattiliitto Pro, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL sekä Sivistystyönantajat jatkoivat sopimusneuvotteluja eilen torstaina 13. helmikuuta.

Sopimusneuvotteluissa käytiin läpi muun muassa yliopistojen tilastoja henkilöstömäärän ja palkkojen osalta sekä luottamusmiesten asemaan liittyviä kysymyksiä.

Yliopistojen sopimusneuvottelut jatkuvat perjantaina 28. helmikuuta.

Yliopistoissa työskentelee noin 3 000 Pron jäsentä. Pääosa jäsenistöstämme on hallinto- ja toimistotehtävissä. Muita työntekijäryhmiä ovat laboratorio- ja tekniset tehtävien ammattilaiset, kirjastohenkilöstö, atk- ja ict-alan asiantuntijat sekä tilapalveluja antavat työntekijät sekä opetus- ja tutkimustehtävissä työskentelevät.

Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelujen tes-neuvotteluja jatkettiin keskiviikkona

Helsingin yliopiston kiinteistöpalveluyhtiön työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin keskiviikkona 12. helmikuuta. Tapaamisessa käytiin läpi osapuolten tavoitteita. Sopijaosapuolet ovat työntekijöiden osalta Ammattiliitto Pro ja Julkisten hyvinvointialojen liitto JHL. Työnantajaa edustaa Sivistystyönantajat.

HY247 eli Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut oy on reilun 300 työntekijän yhteisö, joka tarjoaa kiinteistöpalvelua yliopistolaisille.

Unigrafian neuvottelut käynnistyivät

Ammattiliitto Pron edustajat tapasivat eilen torstaina 13. helmikuuta Unigrafian edustajat ensimmäisen kerran työehtosopimusneuvottelujen aloittamiseksi. Tapaamisessa käytiin alustavaa keskustelua neuvotteluista.

Työntekijäpuolta neuvotteluissa Prota edustaa sopimusalavastaava Satu Henttonen ja Unigrafian pääluottamusmies Risto Koljonen

Unigrafia on Aalto-yliopiston, Haaga-Helian, Taideyliopiston ja Helsingin yliopiston omistama palveluyksikkö. Unigrafian erikoisalaa ovat korkeakoulujen erityistarpeisiin kehitetyt graafisen viestinnän ja monikanavaisen julkaisemisen palvelut. Työehtosopimus on yrityskohtainen.

Neuvotteluja jatketaan torstaina 27. helmikuuta.