Juha Honkakoski on STTK:n Vuoden luottamusmies 2019 | Ammattiliitto Pro

Juha Honkakoski on STTK:n Vuoden luottamusmies 2019

8.10.2019 klo 12:19

Oululainen Juha Honkakoski on valittu STTK:n Vuoden luottamusmieheksi. Ammattiliitto Tehyä edustava Honkakoski työskentelee päätoimisena luottamusmiehenä Pohjois-Pohjanmaan Sairaanhoitopiirissä, mikä on pohjoisin viidestä Suomen yliopistollisesta sairaanhoitopiiristä.

Lähde: STTK:n tiedote

Juha Honkakoski on toiminut sairaanhoitopiirin pääluottamusmiehenä vuodesta 2006. Hän on lähes 3 500 tehyläisen henkilöstön edustaja. Palkinnon perusteluissa häntä kiitetään muun muassa aktiivisesta osallistumisesta ammattiosaston toimintaan. Edunvalvojana häntä kuvaillaan määrätietoiseksi neuvottelijaksi, joka kuuntelee henkilöstöä, tekee paljon valmistelevaa työtä, selvittää ja arvioi käsiteltävää asiaa perusteellisesti ja ylläpitää taitojaan kouluttautumalla.

Honkakoski on aina valmis neuvomaan ja auttamaan työntekijöitä ja hän viestii sekä jakaa hyviä käytäntöjä aktiivisesti. Hän toimii myös valtakunnan tasolla ja on ollut Tehyn valtuutettu jo yli kymmenen vuotta.

Vuoden luottamusmies -palkinto annettiin nyt yhdennentoista kerran. Valinnan tekee liittojen esitysten pohjalta STTK:n työelämän kehittämisen valmisteluryhmä. Palkinto jaettiin STTK:laisten henkilöstön edustajien seminaarissa tänään Helsingissä.