Kohtuuhintaista lomailua tuetulla Hyvinvointilomalla | Ammattiliitto Pro

Pro Jäsenasiat

Lomalta saisi löytyä ohjattua ohjelmaa, joka sisältää niin liikuntaa, ulkoilua kuin muitakin lomakohteeseen sopivia aktiviteetteja. Jos olet samaa mieltä,  hae tuetulle lomalle.

Lomailu on kohtuuhintaista, sillä Hyvinvointilomat ry:n lomat toteutetaan sosiaali- ja terveysministeriön tuella veikkausvaroin. Aikuiset maksavat viiden vuorokauden lomasta Lomakeskus Huhmarissa, Pajulahden liikuntakeskuksessa, Lautsian lomakeskuksessa ja Urheiluopisto Kisakeskuksessa 100 euroa ja alle 16-vuotiaat lomailevat maksutta. Työttömien omavastuu eli maksu viiden vuorokauden lomasta on 50 euroa.

Tenavaperheet ja työttömät lomalle

Tenavaperheiden pääsiäislomaa jaksolle 17.–22.4.2019, voi hakea 1.–30.11.2018Pääsiäislomaa vietetään Lomakeskus Huhmarissa Höytiäisen rannalla, 30 kilometrin päässä Joensuusta.

Työttömien huhtikuiselle lomaviikolle 8.–13.4.2019, voi hakea 1.11.2018–8.1.2019. Lomaa vietetään Lomakoti Kotorannassa Kiljavalla, 50 kilometrin päässä Helsingistä.

Muihin täysihoitolomiin voi tutustua Proplussassa.

Kuka voi saada tuetun loman?

Tuetun loma voi saada joka toinen vuosi. Jos on ollut tuetulla lomalla viimeksi vuonna 2017, niin voi saada tuetun loman seuraavan kerran vuonna 2019. Lomatuen hakeminen ei edellytä järjestön, liiton tai yhdistyksen jäsenyyttä.

Tärppäsikö?

Lomalle hakeminen päättyy viimeistään noin kolme kuukautta ennen loman alkua. Tämän jälkeen Hyvinvointilomat ry käy läpi hakemukset, valitsee mukaan pääsijät sekä lähettää lomalle valituille kutsukirjeen ja laskun.

Lasku omavastuuosuudesta maksetaan Hyvinvointilomien tilille eräpäivään mennessä. Lomakohde lähettää pari viikkoa ennen loman alkua kirjeen, jossa kerrotaan tarkemmin lomasta.