Parempi työpäivä Työhyvinvointikortilla | Ammattiliitto Pro

Parempi työpäivä Työhyvinvointikortilla

18.3.2019 klo 08:00

Haluatko työyhteisösi voivan entistä paremmin, toimivan sujuvasti sekä löytävän työn ilon ja imun? Työhyvinvointikortti löytyy pian 28 000 henkilön lompakosta, liity joukkoon!

Pro Uutiset

Työturvallisuuskeskus TTK:n korttikoulutuksen on kahdeksassa vuodessa käynyt pian 28 000 henkeä. Päivän mittaisessa koulutuksessa työhyvinvoinnin perusteet saa napakasti haltuun.

– Kurssilaiset saavat tietoa työhyvinvoinnin johtamisesta, työyhteisön toiminnasta, keskeisestä lainsäädännöstä, työsuojelun yhteistoiminnasta sekä terveydestä ja työkyvystä, kertoo työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntija Tanja Lehtoranta Ammattiliitto Prosta.

Työhyvinvointi auttaa organisaatiota menestymään, edistää työurien kestoa ja vähentää sairaus- ja eläkekuluja. Hyvinvoiva henkilöstö viihtyy työssään. Motivoitunut ja työhönsä sitoutunut työyhteisö toimii tehokkaasti.

Pron asiantuntijat kouluttavat

Ammattilliitto Pron asiantuntijat kouluttavat Työhyvinvointikorttia Työturvallisuuskeskuksen (TTK) yhteistyökumppanina liiton yhdistyksille ja työpaikoille. Koulutuksissa käytetään TTK:n materiaalia ja TTK valmentaa kouluttajat.

– Pro laskuttaa Työhyvinvointikorttikoulutuksesta vain materiaali- ja korttikulut, jotka ovat 15 € henkilöltä vuonna 2019. Hintaan sisältyy kouluttajan työpanos ja matkat, ennakkotehtävä, koulutusmateriaali, tentti ja Työhyvinvointikortti, Lehtoranta jatkaa.

Koko työyhteisö hyötyy Työhyvinvointikortista

Työhyvinvointikorttikoulutus soveltuu koko henkilöstölle. Erityisesti esimiehet, työsuojeluvaltuutetut ja luottamusmiehet saavat koulutuksesta tarpeellista tietoa ja tukea työhyvinvoinnin kehittämiseen. Useissa Pron neuvottelemissa työehtosopimuksissa on suositus, että koko työyhteisö suorittaa kortin.

Työhyvinvointikortin takana on Ammattiliitto Pron entinen työympäristö- ja tasa-arvoasiantuntija Tarja Korkalainen.

Kiinnostuitko? Lue lisää kortista.