Käsitteletkö työssäsi kemikaaleja? Tule ChemBio Finland -messuille oppimaan turvallisuudesta | Ammattiliitto Pro

12.3.2019 klo 11:16

Mitä turvallisuusosaaminen on kemianalalla ja mitä voimme tehdä osaamisen vahvistamiseksi? Tule Turvallisuuskumppaneiden osastolle ChemBio Finland -messuille 27.–28. maaliskuuta.

Pro Uutiset / Lähde: Kemianteollisuuden tiedote 5.3.2019

Ammattiliitto Pro on mukana kemian ja bioalan ammattilaisten ChemBio Finland -messuilla Helsingin Messukeskuksessa. Pron löytää Turvallisuuskumppanien osastolta, joka jakaa tietoa hyvistä turvallisuuskäytännöistä sekä turvallisuuden kehittämisestä kemianteollisuudessa.

Turvallisuusosaaminen on kemianteollisuudessa osa ammattitaitoa ja tärkeää käytännön työtehtävissä. Turvallisuuskulttuurin ja -osaamisen merkitys on tärkeää nostaa esille etenkin ammattiin johtavassa koulutuksessa, jotta nuorilla ammattilaisilla olisi riittävät valmiudet työtehtäviin.

Turvallisuuskumppani -yhteistyön tavoitteena on lisätä oppilaitosten ja yritysten sekä muiden paikallisten toimijoiden yhteistyötä turvallisuuden kehittämisessä. Pron lisäksi yhteistyössä on mukana Kemianteollisuus, Teollisuusliitto, Ylemmät Toimihenkilöt YTN sekä Työturvallisuuskeskus ja Opetushallitus. Hankkeen toteutuksessa ovat mukana myös opiskelijajärjestöt SAKKI ry ja OSKU ry. Kemianteollisuudessa hanke on osa Responsible Care -ohjelmaa.

Löydät Turvallisuuskumppanit messujen osastolta 2e61. Messuille osallistuminen on maksutonta rekisteröitymällä kävijäksi joko ennakkoon osoitteessa chembiofinland.fi tai paikan päällä saapuessasi Messukeskukseen.