Yhdenvertaista työelämää juhlittiin värikkäällä perhetapahtumalla | Ammattiliitto Pro

Yhdenvertaista työelämää juhlittiin värikkäällä perhetapahtumalla

26.6.2018 klo 13:28

Työmarkkinoiden keskusjärjestöt aloittivat Helsinki Priden perhetapatuman merkeissä maanantaina 25.6.2018. Viikko jatkuu monipuolisella ohjelmatarjonnalla, johon myös prolaiset ovat tervetulleita.

Pro Uutiset

Helsingissä kokoonnutaan tunnustamaan sekä juhlimaan tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta juhannuksen jälkeisellä Pride-viikolla 25.6. – 1.7.2018. Värikkään viikon ohjelman aloitti maanantaina 25. kesäkuuta työmarkkinoiden keskusjärjestöjen järjestämä avoin perhetapahtuma. Myös prolaiset ovat tervetulleita osallistumaan toimintaan samanvertaisuuden puolesta.

Kaikille vanhemmille tulee löytyä tilaa työpaikoilta

Työmarkkinoiden keskusjärjestöjen edustajat, lapsiperheet ja nuoret kokoontuivat maanantaina aurinkoiselle Narinkkatorille viettämään yhteistä aikaa ja tukemaan samanarvoisia ihmisoikeuksia.

SAK:n, Akavan, STTK:n, EK:n ja Monimuotoiset perheet -verkoston yhteisessä perhetapahtumassa oli rento ja värikäs tunnelma. Lapsia viihdyttivät paikan päällä musiikkiteatteriduo Mimi ja Kuku, joiden vetämään ohjelmaan pääsivät osallistumaan niin lapset kuin vanhemmatkin. Tarjolla oli kahvia, mehua, karkkia ja ilmapalloja. Vanhemmille oli tarjolla myös tietoa yhdenvertaisesta työelämästä.

Perhetapahtumalla työmarkkinajärjestöt halusivat ennen kaikkea muistuttaa, että syrjintä ja häirintä ovat työelämässä kiellettyjä. Työpaikoilla pitää olla tilaa kaikenlaisten perheiden vanhemmille. Tämän vuoden Helsinki Pride -viikon teemana toimii ääni. Teemalla halutaan tuoda esiin ihmisyhteisöjen moninaisuutta sekä tehdä tilaa äänille, jotka muutoin usein jäävät kuulematta.

Tule mukaan tukemaan yhdenvertaisuutta

Viikko jatkuu runsaan ohjelmatarjonnan merkeissä: viikolla järjestetään yli 80 tapahtumaa. Tämän vuoden suuri uutuus, Pride House, toimii koko viikon tapahtumakeskuksena aivan Helsingin ydinkeskustassa. Pride Housessa keskitytään päivän polttavimpiin aiheisiin niin paneelikeskusteluissa kuin työpajoissakin. Aiheina ohjelmassa ovat muun muassa työelämä sekä hyvinvointi ja terveys.

Myös uudet Pride Lab - ja Pride Talk -konseptit pureutuvat eriarvoisuuden ja tasa-arvon kysymyksiin asiantuntijoiden, juontajien ja artistivieraiden avulla.

Viikon kuluessa pääsee halutessaan nauttimaan myös koulutuksista, perheohjelmasta sekä monipuolisesta taiteesta.

Viikko huipentuu jälleen Pride -kulkueeseen ja riemukkaaseen Puistojuhlaan, joihin prolaiset ovat lämpimästi tervetulleita osallistumaan STTK:n joukoissa. Puistojuhlassa on tarjolla monenlaista ohjelmaa kaikenikäisille.

Tervetuloa mukaan juhlimaan!

Pride-viikon koko ohjelman löydät täältä