Hyppää pääsisältöön

Ilmastonmuutos ja työelämä

Pikkulokki lentää meren rannalla.

Ilmastonmuutos ja työelämä

Prolaisten hyvinvointi on paljon muutakin kuin oikeudenmukaiset palkka- ja työehdot. Ammattiliitto Pro kantaa huolta jäsentensä hyvinvoinnista esimerkiksi osallistumalla ilmastokeskusteluun ja kannustamalla jäseniä ilmastotekoihin.
Lapsen ja aikuisen kädet pitelemässä kasvia
Osallistu ja vaikuta
Lapsen ja aikuisen kädet pitelemässä kasvia

Ilmasto- ja ympäristöasiat tulevat vaikuttamaan vääjäämättä niin jäsentemme työhön kuin arkeen. Prossa tämä tarkoittaa uutta Pro Goes Green -toimintaa, jossa edellä mainittujen ilmasto- ja ympäristöasioiden lisäksi huomioidaan myös luonnon merkitys työstä palautumiseen ja henkiseen hyvinvointiin. Tätä varten olemme perustaneet myös Proplussaan oman ProGoesGreen- ryhmän, josta saat lisätietoa ja jossa voit osallistua myös keskusteluun.

Sinua voisi kiinnostaa etenkin nämä

Taru Reinikaisen blogi
Blogit
Julkaistu 09.04.2024
Euroopan unionin on oltava edelläkävijä ja esimerkki muulle maailmalle vihreässä siirtymässä, joka tähtää ilmastoneutraaliuteen vuoteen 2050 mennessä.  Siirtymä tulee toteuttaa sosiaalisesti, taloudellisesti ja ekologisesti kestävällä tavalla sekä samalla taata kansalaisten hyvinvointi ja työllisyys.
Maria Mäkysen blogi
Blogit
Julkaistu 07.12.2023
Pohjoismaiden työministerit, työntekijä- ja työnantajaedustajat kokoontuivat kolmikantaiseen keskusteluun Green Transition on the Nordic Labour Market -konferenssiin. Yhteiselle keskustelulle oikeudenmukaisesta vihreästä siirtymästä ja ilmastonmuutoksesta on kriittinen tarve. Konferenssi oli ensimmäinen laatuaan.
Kannettavasta tietokoneesta kasvaa verso.
Julkaistu 25.04.2023
Palkansaajien kannalta vihreässä siirtymässä tärkeää ovat työllisyys, oikeudenmukaisuus ja energian hinta.