Ammattiliitto Pro järjestää poliittisen työnseisauksen 23. marraskuuta

Ammattiliitto Pro järjestää vuorokauden mittaisen työnseisauksen erikseen nimetyillä teollisuuden työpaikoilla 23. marraskuuta.

Ammattiliitto Pro järjestää poliittisen työnseisauksen 23. marraskuuta

Julkaistu 18.11.2023 klo 12:03

Ammattiliitto Pro on jättänyt työtaisteluvaroituksia ensi viikolle. Pro on ilmoittanut vuorokauden mittaisista työnseisauksista erikseen listatuissa yrityksissä. Lakot koskevat Pron neuvottelemien työehtosopimusten piiriin kuuluvia töitä alla listatuissa työpaikoissa.

Työnseisaus koskee työvuoroja, jotka alkavat 23.11.2023 klo 00.00 ja 23.11.2023 klo 24.00 välisenä aikana

Lakon piirissä ovat seuraavat työpaikat:

AGCO Power Oy Linnavuori
Bronto Skylift Oy Ab Pirkkala
Bronto Skylift Oy Ab Tampere
Fortaco Ostrobothnia Oy Sastamala
Kyrel Oy Kyröskoski
Metso Finland Oy Messukylä
Metso Finland Oy Tampere
NextPharma Oy Tampere
Pilkington Automotive Finland Oy Tampere
Purso Oy Siuro
Sidoste Oy Tampere
Tevo Lokomo Oy Tampere

Työtaisteluiden tarkoituksena on vaikuttaa Suomen hallituksen suunnittelemiin työlainsäädännön muutoksiin, jotka heikentävät toimihenkilöiden työehtoja ja toimeentuloa.

Pro vaatii, että lait valmistellaan aidosti yhdessä työmarkkinajärjestöjen kanssa ja työelämää uudistetaan tasapuolisesti myös palkansaajien tarpeet huomioiden.

– Vastustamme hallituksen työelämäheikennyksiä — ne uhkaavat työntekijöiden oikeuksia, työsuhteen turvallisuutta ja lisäävät yhteiskunnallista epätasa-arvoa. Meidän on varmistettava, että toimihenkilöiden ääni kuuluu ja heidän oikeutensa turvataan. Sen vuoksi jatkamme ja laajennamme lakkoja, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.