Ammattiliitto Pro järjestää poliittisen työnseisauksen 28. marraskuuta

Ammattiliitto Pro järjestää vuorokauden mittaisen työnseisauksen erikseen nimetyillä teollisuuden työpaikoilla 28. marraskuuta.

Ammattiliitto Pro järjestää poliittisen työnseisauksen 28. marraskuuta

Julkaistu 23.11.2023 klo 12:02

Ammattiliitto Pro on jättänyt työtaisteluvaroituksia ensi viikolle. Pro on ilmoittanut vuorokauden mittaisista työnseisauksista erikseen listatuissa yrityksissä. Lakot koskevat Pron neuvottelemien työehtosopimusten piiriin kuuluvia töitä alla listatuissa työpaikoissa.

Työnseisaus koskee työvuoroja, jotka alkavat 28.11.2023 klo 00.00 ja 28.11.2023 klo 24.00 välisenä aikana

Lakon piirissä on seuraavat työpaikat:

Lindström Oy Hämeenlinna
Lopen Rakennuspuu Oy Loppi
Oilon Oy Lahti
Saint-Gobain Finland Oy – Isover Forssa
SSAB Europe Oy Hämeenlinna
Uponor Infra Oy Nastola
Uponor Suomi Oy Nastola

Työtaisteluiden tarkoituksena on vaikuttaa Suomen hallituksen suunnittelemiin työlainsäädännön muutoksiin, jotka heikentävät toimihenkilöiden työehtoja ja toimeentuloa.

Pro vaatii, että lait valmistellaan aidosti yhdessä työmarkkinajärjestöjen kanssa ja työelämää uudistetaan tasapuolisesti myös palkansaajien tarpeet huomioiden.

– Työnseisauksemme ovat suora vastaus hallituksen pyrkimyksille muuttaa työelämää tavalla, joka vahingoittaa jäsentemme työehtoja ja toimeentuloa. Emme voi hyväksyä työelämäheikennyksiä. Puolustamme yhdessä toimihenkilöiden työehtoja ja toimeentuloa, Pron puheenjohtaja Jorma Malinen sanoo.